ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östlid  (läst 739 gånger)

2003-08-20, 23:14
läst 739 gånger

gunilla simon

Hej.
Jag undrar om någom känner till om namnet Östlid är vanligt och var det kommer ifrån.
Vänligen Gunilla Simon.

2004-03-25, 09:43
Svar #1

EwaMargreth Östlid

Hej Gunilla!
Jag känner inte till så mycket men det jag hört är att min farmor köpte namnet troligen på 30-talet från Patentverket eftersom hon efter en svår skilsmässa ville börja om på nytt. så vi är få personer idag det är mina föräldrar, släktingar på pappas sida, mina syskon och barn, barn/barn.
Hälsningar EwaMargreth Östlid

2004-03-25, 23:02
Svar #2

Sten Persson

Hej Gunilla och EwaMargreth.
 Min morfars syster hette Betty Amanda Östlid född i Östra Strö 18880419.Morfar hette Karl Alfred Johannesson född i Östra Strö 18760401.
   Hur är vi släkt?
 
        MVH Sten

2004-04-06, 21:50
Svar #3

Christer Sandström

Hej på er.
Min mormor Betty Amanda Östlid är född Johansson. Bytte mycket riktigt namn, som min kusin EwaMargreth skriver här. Namnbytet gjordes ca 1947. Intressant med din morfar Karl Alfred. Det namnet är nytt för mig. Har du mer info om din morfar? Jag har lagt upp släktinfo på länken nedan, kika på den (sök på Betty Amanda Johansson. Där saknas Karl Alfred bland syskonen.
 
http://www.genvagar.nu

2004-10-31, 17:27
Svar #4

gunilla

Hej på er.
Min sambo heter Tommy Östlid och hans Farmor tog namnet...
Skriver mer när jag talat med Tommy om saken en en gång
mvh Gunilla
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

2004-11-01, 16:50
Svar #5

gunilla simon

Hej igen.
Tommy Östlid är kusiner till EwaMargreth & Christer Sandström.Tommys pappa var Verner Östlid,son till Betty.Karin Sandström,Torsten Östlid & Kjell Östlid bl.a är syskon till Tommys pappa.Hur Sten Persson är släkt med dom andra vet jag inte.
MVH Gunilla

2004-11-13, 17:38
Svar #6

EwaMargreth Östlid

Hej Gunilla.
Såg ditt svar först idag och det stämmer att Tommy och Anette är kusiner med bland annat mig och Christer och så är vi ju förstås några till.
Min mailadress är ewamargreth@hotmail.com, om du skulle vilja höra av dig till mig.
Mvh EwaMargreth Östlid

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna