ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Österreich / Österrik  (läst 660 gånger)

2000-08-05, 13:14
läst 660 gånger

Bengt-Ola Morgny

Söker forskare som stött på denna släkt. Möbelsnickaren Philip Österreich vid Sturefors herrgård, Vist(E), kom till Sverige ifrån .Pommern någon gång under slutet av 1780-talet.Han uppges vara född 1768 i Stralsund. Tyvärr har jag ej återfunnit honom i stadsförsammlingarnas födelseböcker. Han blev gift 1795 med kammarpigan hos fam Bielke .Christina Andersdotter.Hon avlider 1803 och alla barn placeras i fosterhem. Sedan upphör alla spår. Mycket tacksam för uppslag och hjälp.
mvh.
Bengt-Ola Morgny

2002-02-27, 23:25
Svar #1

Bengt-Ola Morgny

Då ingen forskare svarat på min efterlysning, gör jag det nu själv. Efter 2 års letande fann jag min Philip Österrik som avliden i Hedvig Eleonora församling i Stockholm, 1812-04-27, begr.1812-05-01, 44 år, änkling, och maskinist vid Ladugårdslandets Kronobränneri. Han avled i feber.
mvh
Bengt-Ola Morgny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna