ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Widerholm  (läst 625 gånger)

2008-02-16, 13:00
läst 625 gånger

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej.....
Jag har letat efter Anna Catharina Widerholms släkt men inte hittat ännu. Hon var född 1787, troligen var född i Stockholm eller annan ort i Södermanland.
Hon var gift med Carl Henric Frisch.
Anna Catharina Widerholm dog 1859 den 11 december på Skevik i Värmdö socken. Hon var begravd i Värmdö kyrkogård när hennes man Carl Henric Frisch utflyttade till Vänge i Uppland med hans son Fritz Frisch och familj.
Hur går det att lösa gåtan med släkten Widerholm och Anna Catharina var född i?
 
Ja jag hoppas det!
mvh
Anders Höijer

2009-01-31, 21:41
Svar #1

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej!
 
Nu jag har löst gåtan med Anna Catharina var född i. Hon var född 1787 den 13 augusti i Gillberga sn, inte Lista sn.
Hennes mor heter Catharina......men inte fader var okänd.
När hon flyttade till Storkyrkoförsamlingen i Stockholm före år 1810. När hon fick tre söner med handelsmannen Carl Henric Frisch. Jag vet inte vem hennes fader är.  
 
Det är gåtan fortsättning med Widerholm-släkten

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna