ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Widbäck  (läst 831 gånger)

2004-10-06, 14:30
läst 831 gånger

Erik P. O. Berggren

Jag söker personer som kommit i kontakt med följande individer:
 
Maria Helena Widbäck född i maj 1796.  
Lever 1816 i Norrköpings Hedvig tillsammans med guld- & silverarbetargesällen Sven Peter Hoffman.
 
Dorothea Wilhelmina Widbäck född 8 augusti 1804 i Westervik???. Ska 1817/18 ha kommit därifrån till Norrköpings Hedvig.
 
Med vänliga hälsningar
 
Erik P. O. Berggren

2006-06-27, 20:50
Svar #1

Louise Widbäck

Hej!
 
Hittade denna sida och tyckte att det var ganska kul med namnen även om det inte var samma person som vi talar om. Men min syster hette Maria Helena men föddes 1986, dog några månader senare. En annan släkting heter Dorothea och levde på den tiden. Stora delar av släkten är uppväxt i Westervik.  
 
Frågade min mormor om hon visste vem du sökte. Men hon sa att det handlade om andra. Tyckte att det var kul med så många sammanträffanden.
 
Lycka till med ditt sökande.
 
MVH, Louise Widbäck

2006-06-28, 21:08
Svar #2

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Hej Erik!
 
Jag finner i alla fall Dorothea Wilhelminas födelsenotis i fl för Västervik, Kalmar län.
 
Fader är skräddaren Daniel Widbäck (stavas dock i detta fallet Widbeck) och modern Anna Maria Backelin.
 
Vänligen / Helene

2012-04-30, 14:47
Svar #3

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Eric Stephanus Widbeck kallas 1764 nådårspredikant i Hamneda och dessförrinnan har han varit pastorsadjunkt i Algutsboda. Gift med Christina Ulmegren, dotter till kyrkoherden i Algutsboda.
Jag försöker hitta familjen i Hamneda, men misslyckas. Var finns de?
 
Egentligen är jag mest intresserad av sonen Gustaf, som föds 1762 i Algutsboda och vad som hände honom.

2012-05-17, 17:40
Svar #4

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jag har nu hittat Gustaf, som Kronobåtsman i Stora Tomteby, Ljungby församling i Kalmar län.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna