ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wesström  (läst 1161 gånger)

2003-11-10, 14:01
läst 1161 gånger

Carin Arbman

Jag söker mer info om föräldrarna till Ragnar Wesström, född 1897-03-01 i Nora. Enligt en uppgift från familjen ska pappan ha hetat Alfred Wesström. Jag har hittat en Johan Alfr. Wesström född 1864 i Örebro. Kan det vara han? Mamman ska ha hetat Olivia. Har inte fått fram efternamnet (kan ev vara Forsberg). Alfred ska ha avlidit när sonen Ragnar var ca 23-24 år.  
 
Jag är intresserad av mer info om ev syskon till Ragnar W och hans föräldrar. Ragnar kan ev vara född i Norrtälje. Han bosatte sig sedan i Rotebro. Avled 1940. Ragnar var gift m Alida Carolina Broberg, f 1899, Södertälje.  
 
Tack på förhand!

2012-09-08, 18:29
Svar #1

Utloggad Emma Wesström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2012-09-09, 12:03
    • Visa profil
}Hej! Jag söker informartion om klockaren Johan Wesström i Köping (1712-1772) och hans familj(helst förfäder)  
 
Efter att läst i gamla papper och surfat runt lite vet jag att han var först gift med Catarina Böhlmarck och fick några barn(tror 9) sen gick hon bort och Johan gifte om sig med Catharina Strandbom och fick med henne minst ett barn(Erik Wesström).
 
Någon som vet något?  
 
Mvh Emma

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna