ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wedel  (läst 873 gånger)

2013-07-05, 18:46
läst 873 gånger

Utloggad Kristina Wiberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2016-06-08, 18:57
    • Visa profil
Jag söker information om Prisca Elisabeth Wedel *???, + ??? Nosa by, Hammar, Skåne, gift 1651 med Casper von Borneman ( född 8 april 1611, Rheinhagen, G?strow, Mecklenburg, Tyskland, död 17 65, Nosa by, Hammar, Skåne, Sverige). Hon fick 8 barn (namngivna).  
Vet inget om henne eller vilka hennes föräldrar var. Von Borneman adlades och har adelsnummer 729.
Tack på förhand!
Kristina

2013-07-29, 06:24
Svar #1

Utloggad Ingemar Borelius

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2018-07-21, 15:02
    • Visa profil
En släkting till mig, Gustaf Erik Hyltén-Cavallius, nämner i ett brev att han omnämnts i något han kallar det Wedelska släktregistret, som skulle ha getts ut någon gång runt 1875. Jag har försökt hitta detta i olika register och på KB men inte lyckats. Finns detta register eller kan det handla om en felskrift? Vid ungefär samma tid utgavs också det Wieselska släktregistret. Gustaf Erik var släkt med den småländska prästsläkten Wiesel men jag känner inte till något släktskap med en släkt Wedel.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna