ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ward  (läst 946 gånger)

2000-04-10, 22:27
läst 946 gånger

Utloggad Ulla Albano

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 50
  • Senast inloggad: 2004-05-16, 17:42
    • Visa profil
Känner någon till släkten Ward från Frösön? Jag är tacksam för all information. Ulla Albano

2016-02-25, 19:12
Svar #1

Utloggad Gunnar Wester

  • Gunnar Wester
  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-16, 07:53
    • Visa profil
Jag söker information om vad som hände Maria Stina Ward efter utvandringen till USA.
Hon var född i Färnebo 1852-03-29 och åkte med fartyget Rollo från Göteborg 1872-06-19 via England och kom till USA N.Y med fartyget SS City of Washington 1872-07-15. I passagerarlistan finns hon som Mary Warde och kommande från Switcherland ( Alla från Sverige har samma ursprung) sedan hittar jag inte henne. Enligt arvskiftet efter hennes mor Maria Åsfelt hade hon en son vid namn Sam Artur Vilhelm Ward men han hade inte hört av sig på 20 år och därför hade Finspongs Häradsrätt 1904-10-30 förklarat honom som död. Han borde vara född på 1870 talet och troligen i USA. Kan någon hjälpa mig att hitta något mer?
Gunnar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna