ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wallenborg  (läst 799 gånger)

2005-01-24, 18:58
läst 799 gånger

jerker cederberg

Någon som kommit över några Wallenborgare i sin forskning?

2005-01-29, 14:53
Svar #1

Utloggad Helen Strahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 299
  • Senast inloggad: 2022-07-07, 15:41
    • Visa profil
Hej Jerker! Jag har ingifta Wallenborgare. Fadern kommer från Norrköping och barnen föds i början av 1900-talet i Stockholm.  
 
Vilka Wallenborgare är det du söker?

2005-02-04, 19:47
Svar #2

jerker cederberg

Min flickvän är född Wallenborg. Hennes farfar Ferdinand ska ha tagit sig själv detta namn. Nu är vi lite intresserade av att få veta om det kan vara så att namnet har funnits i släkten sen innan. Ferdinand bodde och levde i Ljungby (G), Småland.

2007-10-08, 23:45
Svar #3

Utloggad Paul W. Sivakka

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 184
  • Senast inloggad: 2024-04-10, 12:20
    • Visa profil
Hejsan !
Det har funnits personer med namnet Wallenborg o Björneborg, Finland
har ägt en gård i Södermark nära Björneborg
 
 
MVH
Paul W. Sivakka
Björneborg
Finlans

2023-11-15, 11:47
Svar #4

Utloggad Christoffer Hornborg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2024-02-20, 15:15
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som har info gällande gåtan Eva Christina Wallenborg. Hon dyker upp i både Elgenstierna och Sursillin suku som dotter till kyrkoherden i Lillkyro pastorat i Österbotten, Henrik Wallenborg. Enligt Szabads rättelser/supplement dör hon i mars 1819 i Arbrå (Gävleb.). I Elgenstierna står det att hon gifter sig med Anders Qvist (Svinhufvud i Västergötland) samt att han dör 1796 i Stockholm. Men i sursillin suku gifter hon sig med en Anders von Rothstein  1791. Mycket förvirrande. Därtill tillkommer att det florerar massa olika födelsedatum på Eva Christina och frågan är om det ens går att bekräfta att hon är dotter till prosten Henrik?

Tar gärna emot info så att jag kan stryka falska uppgifter och verifiera sanna sådana.

Vänliga hälsningar
Christoffer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna