ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wahrling  (läst 604 gånger)

2002-11-11, 14:50
läst 604 gånger

Maria.W

Wahrling Magnus född 1808 Barnarp Jönköping
 
Söker släkt till Magnus Wahrling .Magnus arbetade som mästersmed vid Götasröms Bruk Vaggeryd,som då ägdes av Greve Hamilton.                          Vänlig hälsning Maria.W

2004-04-25, 15:31
Svar #1

Lennart Hjerpe

[size=0]Warling
En gammal sökning men kanske aktuell?
Maria det finns en släkt Varling/Warling i Kristinehamn som härstammade från Nor soc.(S).
Vidare fanns en Fältväbel Varling enl.Mantal i Frykerud (S) år 1725.En Britta Varling från Kristinehamn var gift med Jan Hjerpe (en av mina anor)de bodde i Sunne(S)
Mvh L Hjerpe[/size]

2004-04-29, 01:28
Svar #2

Maria.W

Tack för svaret!Men jag misstänker efter mina efterforskningar att Warling är ett taget namn efter en gård Warlingsdal här i Småland Ett par mil utanför Jönköping.Min släkt är inte smidig att spåra för de bytte namn ännu en gång från Warling till Wallin,annfadern har jag spårat och han var född utom äktenskapet alltså oäkting och var då född Karlsson och har någon gång senare i livet tagit namnet Warling.Såg att du hade släkt i Värmland!min morfars mor kom från Grums och hette Hanna Sthål och gifte sig sedan Winbladh,lite utanför ämnet!Tack än en gång för ditt svar. MVH Maria Westerberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna