ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utbult  (läst 982 gånger)

2010-03-08, 11:31
läst 982 gånger

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Pehr Pehrson Utbult från Kalvön (Öckerö socken) född 1818 gifte sig med min farfars farfars syster Anna Caisa Berg från Kullens lotshemman i Käringberget, de fick bland flera barn följande från barndom till vuxen ålder tre överlevande söner
 
Carl Peter Utbult född 1845
Elof Emanuel Utbult född 1864
Aron Benediktus Utbult född 1866
 
Jag är intresserad av att finna evt. ättlingar till dem så långt fram i nutid som möjligt om det inte är tillåtet att skriva t.ex. nulevande här kan man naturligtvis skriva till min e-mail...). Jag har en av deras systrars ättlingar i mitt släktträd.
 
En annan syster till min farfars farfar och ovanstående syster Anna-caisa gifte sig med en Utbult från själva Öckerö, Jag vet dock inte hans förnamn.  
 
Mvh Steve

2010-03-08, 13:17
Svar #1

Utloggad Deborah Lönn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 300
  • Senast inloggad: 2012-11-22, 18:47
    • Visa profil
Hej Aron Benediktus Persson Utbult f 1866
Hustru: Clara Henrietta Benjaminsdotter f 1871
     
Barn Carl Bernhard f 1892
     Alfrida Constantia f 1893
     Knut Agnar f 1895
     Hjalmar Paul Alexius f 1897  Alla födda i Öckerö Bor Öckerö Sörgård enligt Folkräkning 1900 Mvh Deborah

2010-03-08, 14:16
Svar #2

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Tack igen Deborah! fantastiskt...så fort Du finner dem! I det här fallet är det ju glasklart, denne sonson med barn, till min farfarsfarfars syster,. Inte tu tal om annat, även om de verkar ha flyttat till själva (huvudön i socknen/kommunen) Öckerö och Sörgården där, men det kan ju ha varit Clara Henriettas hem.
 
Utbultarna är ju en omfattande lotssläkt och efterhand spridda vida omkring, men det skulle vara intressant och veta om någon av dessa t.ex. fortsatte med lotsyrket? Om någon vet/kan finna något om detta? Jag har haft lots-Utbultar som grannar och lekkamrater som pojke, så det är därför jag tillfogar detta...glad och tacksam för allt som dyker upp!
 
Mvh Steve

2012-04-06, 17:28
Svar #3

Utloggad Ingvar Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2012-04-13, 18:58
    • Visa profil
Hej
 
Kan någon tala om var Paul Nilsson född 1813-10-11 är lite osäker på Pauls datum och Karolina Andersdotter Utbult född 1830-12-18 träffades jag vet att dom bodde i Karl Johans förs.
 
Men hittar inte den sidan där man ser att han har flyttat till sidan xxx och att hon också har flyttat till samma sida
 
Tacksam för svar
 
Ingvar Nilsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna