ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Törnfeldt  (läst 624 gånger)

1999-10-12, 23:32
läst 624 gånger

Utloggad Katarina Sohlborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3058
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 23:53
    • Visa profil
    • www.thorsaker.se
Enl Husby(W) F:3 1773: Hendric Törnfeldt ifr Vesterbyn N 13, född 1696. Fadren Secreteraren Herr Jostes? Törnfeldt och modren Beata Törnfeldt boende i Upsala...
 
Denne Hendric Jostsson var fältväbel vid Helsinge regemente. Han hade tidigare bott i Ovansjö och Torsåker innan han flyttade till sonen Jost/Gustav i Husby.
Vet någon om var i Uppland han var född, och vilka var de uppgivna föräldrarna?  
Tacksam för hjälp
Katarina Sohlborg
Katarina Sohlborg

2005-11-24, 23:11
Svar #1

Kerstin Fridolfsson

Hej!
Min farfars farmor hette Märta Törnfeldt, gifte sig med August Pettersson. Vet ej var Märta Törnfeldt var född, dock fick de sina barn i Ovansjö. Kan hon vara släkt till den Törnfeldt du efterlyser?
 
Mvh
Kerstin

2006-04-19, 21:07
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Trumslagaren Johan Törnfeldt som var gift med Anna Stenbit från Westerby Hedemora.
Deras dotter Caisa född 1795.
 
Är det någon som känner igen dessa

2006-04-20, 18:00
Svar #3

Utloggad Lars Lindquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 96
  • Senast inloggad: 2012-03-05, 12:44
    • Visa profil
Kerstin Fridolfsson
 
Den 4 nov 05 efterlyser du en Märta Törnfelt. Jag har en syster till min farmor som heter Märta Albertina Törnfeldt, f 1884-01-01 i Föllinge (Z) W. Ottsjön han var gift med en Pettersson. Son Fridolf Pettersson f 1906-04-04 Hammerdal (Z) död 1983-01-31 Ovansjö, son Gottfrid, dotter Dagny.
 
Mvh Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna