ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-14  (läst 3944 gånger)

2002-05-30, 23:39
läst 3944 gånger

Ron Holmquist

Hi folks,
 
I'm searching for members of the Trolle Family who lived in Aggarp (F) and Björkö (F) parishes during the 17th & 18th centuries. Does anyone know of a web site dedicated to the Trolle family that I could visit.
 
Thanks,
Ron

2002-06-01, 00:13
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

I saw that you already have a lot of more information here at Anbytarforum (in several places) about what you looking for.. (Anbytarforum: Landskap: Skåne: Allmänt: Trollenäs Castle. Trolle family members for example..
 
-There is a big discussion at Anbytarforum: Landskap: Småland: Efterlysningar: Trolle, Håkan regarding this 'non-nobility' family with the name Trolle.. Thats were you should start looking - everything is in swedish, but I think you can find out a lot there anyway..

2002-11-19, 11:27
Svar #2

Stig Brattschöld

Hej! TRolle är ett gammalt adligt namn Finns Nils Håkansson Trolle som adlades av Kung Karl den elvte. NIls bodde i Örkeneds kommun i Kristianstads län.och fick flera barn med Ingeborg Sabelsköld.Jag härstammar tydligen själv långt bort från honom.
Regards Stig

2002-11-20, 08:15
Svar #3

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Hej Stig!
 
När och var adlades Nils Håkansson Trolle?
Vilka barn fick han med Ingeborg Sabelsköld? Och vad sa samtiden om detta (eftersom de inte var gifta ...)?
Strikt talat, så bodde han inte i Örkeneds kommun, eftersom kommuner är ett långt senare påfund.)
 
Hälsningar
Mikael

2002-11-20, 09:44
Svar #4

Stig Brattschöld

Hej! Mikael
Nils Håkansson Trolle och Ingeborg Sabelsköld hade vad jag vet två barn,enl.Björn Svensson USA
disbytnr 08734.
Karl Trolle och dottern som jag härstammar från
Maria Nilsdotter Trolle.

2002-11-20, 10:30
Svar #5

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Den Nils Håkansson Trolle som nämns av Stig står det mycket om i den diskussion Trolle, Håkan som finns under Småland - länk till den diskussionen finns högst upp på sidan..
(Kanske bör dessa diskussioner göras om, då det lätt blir utspridd diskussion om samma personer annars)
 
-Men observera att denna diskussion och den under Småland avser ofrälse, icke adliga förekomster av namnet Trolle. Visst finns Trolle som gammalt adelsnamn - men Nils som Stig nämner har aldrig blivit adlad av någon kung..! (Se närmare om Nils Håkansson Trolle här som sagt..)

2003-01-20, 09:57
Svar #6

Stig Brattschöld

Hej! Ok jag har tydligen läst fel och ber om ursäkt ang Nils Trolle och Ingeborg Sabelsköld.
Stig

2003-09-02, 18:46
Svar #7

Ingrid Nielsen

Här är lite ur Ö Göinge dombok
 
1706 13 juni nr 46
Därnäst inställde sig fjärd man Jöns Trulsson i Övraryd emot fjärd man Ingeman Jönsson i Böglarehult angående något guld och silver som han efter obligation och förskrivning till corpr Håkan Trolle av den 4 nov 1701 sig förbundit antingen det ena med det andra in natura vid dess hemkomst väl förvarat åt honom tillhanda hålla eller ock på händande dödsfall låter därav leverera till dess med Hanna Trulsdr avlade lille son Johan 20 dlr smt men som han allt godset bestående av en silverbägare och 16 pund en guldring som går 3 gången runt fingret och en om 6 rdl samt en dito  för 3 rdl icke dessmindre innan han förut sökt rättens avsikter till corporalens arvingar utgivit,  att Ingeman fördenskull måtte bepliktas för nämnda summa av 20 dlr smt som boet innehåller stå att svara denna omyndige och honom denna summa av sitt eget refundera.  
1706 14 juni nr 65
Därnäst sökte bonden och fjärd man Ingeman Jönsson i Böglarhult lagligen tilltala cornettskan madame Maria Trolle i Strönhult angående sitt skadestånd för de emot revers av den 17 okt 1702 till henne levererade dess salig broders corpralen Håkan Trolles saker, medan honom efter tingsrättens i går utfallna dom skall blivit ålagd betala 20 dlr smt med intresse, för det han emot sin utgivna obligation samma penningar icke till salig corporalens son levererat. Men medan nämnda cornetska invände intet kunna svara i saken utan sådant tillkommer hennes man och målsman cornetten Jockim Fritz som nu vara hemkommen och för dess sjukdoms skull av svåra sår och blessyrer, personligen inte kunna vid tinget möta och i saken tala och svara.
Varför tingsrätten uppskjuter saken till nästa ting.
1709 16 febr nr 16
Uppsteg för rätten cornetten manhaft Jockim Fritz och efter laga stämning kärade till bonden Ingeman Månsson i Strönhult angående ? dels bruk därsammastädes, som han efter laga avsägning inte skall vilja avträda. Med ansökan fördenskull att han igenom rättens tvång och laga medel förmås och bepliktas. I anledning av högtsal hans kongl majts Karl X dess framlidne salig svärfader ädle och manh Nils Håkansson Trolle under 17 aug 1681 i nåder medelade och nu copialiter uppvisade besittningsbrev. Så ock en disposition som dess svärfader igenom avträdet till dem och hans barn som hade lust driva hemmanet under 22 april 1704 med mera som det av cornetten angivna och upplästa inlägget in acta förmäler. Svaranden inställde sig häremot till genmäle och inlade salig corpralen Håkan Trolles , vilken efter dess salig fader ryttmästaren, tillträtt bruket och rusthållet, städsmålsedel av 30 dec 1697 på livstid utgiven samt salig bef man Jöns Jönsson den 20 aug 1698 därpå utgivna inskrivningssedel i Kronans jordebok med anständigt påstående att dessutom hava givit i städsmål 52 dlr smt. Var till Ola Börjesson i Edema och Trued Truedsson i Rågeboda skulle kunna vara vittnen, medan han på penningarna intet kvitto bekommit, samt för den orsaken intet kunna gå ifrån hemmanet såsom honom under livtids rätt och rättighet vederbörligen upplåtits.
 
häls
Ingrid

2003-10-21, 20:43
Svar #8

marie johannesson

Hej!
 
Följande har jag funnit när jag forskat:
 
Johan Petersson Trolle f. 1733 i Björkö
 
Hans far:
Petter Nilsson Trolle f. 1697 i Björkö
 
Farfar:
Nils Johansson (Trolle)
---------------
Någon som vet om Johan Håkansson Trolle (död 1682-03-12 i Ryd, Björkö) är fadern till Nils Johansson (Trolle)?
 
Sedan finns det en Jacob Johansson Trolle f. 1680 i Björkö...en bror till Nils Johansson (Trolle)???
 
Jag skulle bli jätteglad om någon vet något om detta, och kan hjälpa mig att reda ut hur släktskapet förhåller sig.

2003-10-21, 21:27
Svar #9

Utloggad Johann Trollencrona

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2014-03-16, 21:10
    • Visa profil
Johan Håkansson Trolle (död 1682)
h.h. Margaretha Nilsdotter (död 1712)
Barn: Elsa (död 1740)G.m. Nils Gammalielsson
      Nils (1667-99)G.m. Kierstin Jacobsdr.
      Jacob (1670-1766 i Ryd)G.m. Helena Persdr.
      Brita (1680-1763) G.m. Johan Ryman
 
Nils Johansson Trolle (1667-99)
h.h. Kierstin Jacobsdotter (död 1754)
Deras barn: Johan (död 1739)
            Brita (1689-1776)
            Jacob (1692-93)
            Karin (1693-1707)
            Annica (1696-1696)
          (Fler barn???)
Ovannämnda är bl.a. hämtade ur Släkt ovch Hävd -92.
mvh
Johann

2003-11-06, 22:47
Svar #10

stig

Hej! Det verkar vara flera Trollesläkter i Småland,själv är jag i nedstigande led släkt med Ryttmästaren Nils Håkansson Trolle som var född i Småland 1635 och avled i Strönhult Örkened 1704.
Släkt genom min Mormor Hanna och hennes far Per Bengtsson och Nils Dotter Maria,samt genom Morfar Jöns och hans mor till Ryttaren Bengt Flyman som var gift med Håkan NIlsson Trolles barnbarn Stina Johansdotter Trolle,Håkan NIlsson TRolle som dog i kriget i POlen 1703.
Finns det någon som vet om Nils Håkanssons far hette Håkan Trolle och var född 1605 I Björkö?

2004-02-07, 21:32
Svar #11

Johanna Landgren

Läste långt upp här att någon undrat något om Nils Håkansson Trolles relation till Ingeborg Snabelsköld, och fick svar att dom hade barn ihop. Men i mina papper står följande: Troligen var dom gifta, eftersom hon kvitterade ut hans pension från det militära, sedan han gått bort. Men ännu har ingen kunnat konstatera att det förhåller sig på varken det ena eller den andra sättet. Barnen har han tillsammans med Elisabeth. Nu förstår jag inte riktigt det här.. Någon som skulle kunna maila till mig och förklara? Jag är inte så hej på det här forumet.. Tycker det är lite oordning..

2004-02-07, 21:59
Svar #12

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Som det nämns och länkas till här ovan så står massor om denne Håkan Trolle och Ingeborg Sabelskjöld under Landskap: Småland: Efterlysningar: Trolle, Håkan
Bägge diskussionerna verkar ha sina sista inlägg ungefär samtidigt, så jag törs inte svara på var det står mest (och bäst) i frågan, men det brukar komma klargöranden rätt fort från de som har koll på detta..
 
Att besläktade frågor finns på flera håll är oundvikligt; tycker ändå det finns ganska mycket länkar här för att försöka hålla ihop det.

2004-02-08, 08:32
Svar #13

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Hej Johanna!
 
Har tidigare påpekat det (se under länken Peter anger ovan, mer specifikt mitt inlägg 21 nov 2002) att det är en totalt felaktig uppgift att Nils Håkansson Trolle skulle varit gift med Ingeborg Sabelskiöld.  Nils Håkansson Trolles hustru hette Elisabeth och hon är troligen även  modern till hans barn.
 
mvh Niclas Rosenbalck

2004-07-14, 12:26
Svar #14

Johanna Larsdttir Landgren

Hej igen!
Först och främst; jag tackar så mycket för svaret!
 
Nu har jag en annan fråga; jag satt framför en hög med BL lexikon och slog upp lite ord, när jag kom på tanken att slå upp Trolle. Där fanns en hel del intressant information (Trolle, Trollenäs slott, Trolle-Ljungby Slott, och även Trolleholm)! Men följande stod i alla fall ang Trolle: Trolle, gammal frälsesläkt från Småland, tidigt utgrenad till Skåne och Danmark (där den utgick 1787). Den äldre svenska grenen utdog 1568, men en yngre gren (av danskt ursprung) introducerades på det svenska riddarhuset 1689 och fortlever. En friherrlig gren, som introducerades 1817, fortlever också. Fredrik Trolle (1693-1770) instiftade för sina svärsöner en rad fideikommiss och bestämde - för att hålla det just då av utdöende hotade Trollenamnet levande - att innehavarna av dessa skulle till sitt eget namn foga namnet Trolle. Även egendomarna fick nya namn på Trolle-.
 
Jag är inte riktigt klar på vad som menas, härstammar det danska Trolle-släktet och  det svenska Trolle-släktet från samma släkt? Och i så fall, har _alla_ med Trolle'namnet' samma stamfar? Jag menar, kan det vara så att två eller fler, som inte är släkt på något vis alls tagit namnet Trolle från början, eller är det bara en (Hoppas det går att förstå vad jag menar)?
 
Dessutom så står det ju; Den äldre svenska grenen utdog 1568, men en yngre gren (av danskt ursprung) introducerades på det svenska riddarhuset 1689 och fortlever, om den svenska grenen utdog 1568, varför fanns då Nils Trolle i Jönköping (Småland) där på slutet av 1500-talet (borde ju varit slutet av 1500-talet då sonen Håkan Nilsson Trolle föddes omkring 1605, står dock varken när Nils själv föddes/dog). Sedan höll dom väl till där i 3 generationer eller så innan dom kom ned till Skåne, vilket är bra mycket längre än 1568. Och när dom väl begav sig till Skåne, så kan dom väl ändå inte helt plötsligt vara utav det danska Trollesläktet, eftersom dom kom från Sverige! Och dessutom var ju Skåne svenskt vid den tidpunkten (blev det väl runt 1650-talet)?
 
Är jag helt förvirrad eller? ;)
 
Och varför kan jag inte hitta någonting om Nils Trolle, någonstans? Även om det kanske inte finns någon information om honom så borde man väl kunna hitta hans namn någonstans?
 
Hittade även en liten spökhistoria på http://w1.471.telia.com/~u47104192/loader.htm ;
 
Trollenäs slott
Enligt gamla sägner är ätten Trolles stamfar den ondskefulle hedningen Gunnar Gröpe (gröp=grym), som levde på 900-talet. Det sades att han på nätterna förvandlades till varulv. Gröpe låg i ständig fejd med trollet Skratte som han till slut lyckades hugga huvudet av. Därav ättens namn och vapen – med ett huvudlöst troll på skölden. På Trollenäs ska både Gröpe och trollet Skratte ha återfötts i olika gestalter genom århundradena.
 
Även om berättelsen inte är särskilt realistisk, då varulvar och troll förmodligen inte finns ;) så undrar jag ändå lite över denne. Varför förknippas den med Trollenäs slott?
 
1. På 900-talet fanns inte Trollenäs slott
2. Och när det väl fanns så hette det Näs Slott (har jag för mig?)
3. Trolle var inte först med att äga -Näs Slott.
4. På den tiden befann sig väl dem uppe i Småland!
 
Bortsett från detta så är det ju i alla fall en söt historia om hur skölden kom till ;)
 
Dessutom känner jag mig väldigt intresserad av att skapa en liten websida som fördjupar sig på Trolle-släktet (OM det nu är så att Trolle enbart har en stamfar) och lägga upp lite roliga säger, information om Trolle-ägodelar, de delar av Sveriges historia där Trolle dyker upp, och även diskusionsforum för ättlingar, som de här, med syfte att få ihop så mycket information som möjligt, själv är jag även intresserad av att se vad det är för Trolle-ättlingar som lever idag! Även försöka komma över bilder, och så vidare.. En dum ide? Säg ifrån då!  Faller bara blint in i ideén.. Har dock lite andra sidor på beställning, men det är ett tag innan dom ska göras..
 
Oj, detta inlägget blev långt! Sist men inte minst, en trevlig länk, där man även kan hitta hur skölden ska sett ut.. http://susning.nu/Trolle
 
Tack för mig! //Johanna!!

2004-07-16, 08:04
Svar #15

Olof Almkvist

Hej Johanna Larsd?ttir Landgren  
 
Det första stycket är i princip riktigt möjligen med tilläggen att:  
- Den friherrliga ätten Trolle från 1817 består alltid av en person eventuellt med maka. Friherren Trolle är f.n. till huvudmannen Trolle.  
- Det finns två ätter af Trolle en adlig och en kommendörsätt. Kommendörsätten har utgrenat sig ur den adliga ätten af Trolle.
 
När det gäller släktskapen mellan de olika trollarna gäller följande:
 
- En del av den urgamla svenska trolleätten utvandrade omkring 1500 till Danmark och bildade den danska ätten Trolle. Den mest kända var Herluf Trolle som slog svenskarna i ett sjöslag utanför Öland omkring 1564. Två friherrar af brahetrolleborg ingår i den danska släkten Trolle som dog ut 1787.
- Fredrik Trolles far Niels Trolle kommer ifrån den danska trolleätten och bytte sitt slott mot näs slott som ägdes av Thott. namnet blev därefter Trollenäs.
- af trollesläkterna har alltid hävdat att de kommer ifrån den danska trolleätten Georg Herman Trolle kunde inte bevisa detta varför han adlades med prefixet af 1750.
- det finns i Sverige ätter med namnet Trolle som hävdar att de är släkt med den urgamla svenska släkten Trolle utan att det  bevisas. Till dessa hör de småländska trollar ska tala om  samt också de från stockholmsläkten av Trollar
 
Din berättelse om Trolles stamfar är intressant och en bland flera. Jan Guillou har en annan i sina böcker om Arn Magnusson de Gotha.
 
På dina numrerade frågor skulle jag svara  
 
1. Trollenäs är från 1300 - talet.  
 
2. Hette Näs under Thottarna, som bodde där i 300 år.  
 
3. se punkt 2 .
 
4. trollarna brukar räknas som kommande från Småland och Bergkvara.
 
Det finns mycket skrivet  och dokumenterat om trollarna. De viktigaste är :  
Paul Sjögren släkten Trolles  historia intill 1505.
Arvid Trolles jordebok från 1505.
Dansk adelbog från 1891.
Elgenstierna del 8 om Trolle och af Trolle.  
Adelskalendern  2001 ( 2004 )
 
Föresten så ligger detta i fel del av anbytarforum. Du borde ha haft lagt detta i adelsdelen i anbytarforummet. Jag tror dock inte att en hemsida skulle tillföra något nytt  
 
Mvh  
Olof A.

2004-07-17, 07:28
Svar #16

Olof Almkvist

Det har kommit ett fel i denna mening: Friherren Trolle är f.n. till huvudmannen Trolle. Den rätta meningen lyder således: Friherren Trolle är far till huvudmannen för Trolleätten.  
 
vänligen
Olof A.

2005-02-06, 17:06
Svar #17

Bertil Zettergren

Min farmor Selma född Trolle, berättade på 50-talet för mig om sin släkting Johannes Trolle f. 1785 och död 1848. Sonen Jonas Petter skulle vara född omkring 1830 och bodde på Ryd i slutet av 1800-talet. Hon berättade också om en Helena Katarina Trolle född 1797 och död 1878 som bodde i trakten av Ryd i Björkö socken. En bror till denna, Nils Trolle, född 1798(1799?)ogift och kammartjänare och flyttade åter till Småland. Men  
vart? Finns det några belägg för ovanstående?

2006-02-22, 16:27
Svar #18

Hjalmar Emillon

Hej, jag är intresserad av en härledning bakåt i tiden (ej framåt) avseende kkh i Gillberga sn, Sörmland, Karl Trolle som var verksam under 1700-talets andra hälft. OBS Han tillhörde en ofrälse familj Trolle, Elgenstiernas Ättartal nämner honom inte vilket sannolikt är helt korrekt. Vore tacksam för info. M v h

2006-04-02, 14:05
Svar #19

Daniel Landerholm

Jag undrar lite över Håkan Trolle född 1605. Han ska bla fått sönerna Nils Håkansson Trolle och Johan Håkansson Trolle, bägge verkar ha varit ryttmästare. Nån som vet något mer om denna Håkan Trolle?

2006-04-02, 23:39
Svar #20

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Att fadern hette Håkan är ju ganska givet, men varifrån har du uppgiften att han också hette Trolle? Och ännu intressantare: Varifrån kommer uppgiften att han föddes 1605?  
 
Hälsningar, Mikael!

2006-04-05, 18:59
Svar #21

Daniel Landerholm

Har läst det nånstans, men bortse från detta att han hette Trolle, (kan hålla med om att det verkar konstigt eftersom det först var sonen som blev adlad av Karl den 11:e) och hans födelseår, vad vet man om denna Håkan?

2006-04-20, 23:36
Svar #22

stig

Håkan  Trolle hade två bar n som är känt JOhan Trolle som var bosatt i Aggarp Björkö socken Jönköpings  län Han finns i Rulla 1648 års i S målands Kavallerireg. Han var gift med Margareta  Nilsdotter de hade fem barn Johan dog 1682. Johans bror   Nils Håkansson  sedermera Trolle finns som soldat i rulla 1655 sid 350 för  mönstring i Västervik till Bengt Siverlods reg,. rulla 1657:1  sid,213 corpral Nils Håkansson Vårskäl by i Vårkumla socken  Frökinds härad Skaraborgs län  han deltog sedermera i krigen mot Polen o Danmark med Karl den 10 o Karl den 11 blev KOrnett ,Löjtnant och sist  Ryttmästare Nils Håkansson Trolle o Bosatt i Strönhult Örkeneds socken Kristiansdads län

2006-04-22, 23:08
Svar #23

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Det är helt klarlagt att Johan och Nils var bröder, och -- som sagt -- det är uppenbart att fadern hette Håkan. Däremot så har det mig veterligt inte presenterats något belägg för att fadern hette Trolle (även om det verkar ganska troligt, då båda sönerna hade det tillnamnet).  
Däremot så kan du nog, Daniel, även bortse från uppgiften att någon av sönerna skulle ha adlats -- oavsett vilken av dem du avser --, för det finns det väl inte heller några belägg för?!  
 
Hälsningar, Mikael!

2006-05-07, 21:11
Svar #24

Martina Gustavsson

Hej! När jag tittar genom min släkt finner jag en Zachris Trolle, född 1756, yrke brukare - troligen Jönköpings län. Gift med Catharina Jonsdotter, född 1775. De fick fyra barn som dock fick efternanmet Zachrisdottter/son. Bland andra Johanna, född 1806 på Lill Öfveråkra i Näshult. Är det någon som vet mer om denna Trolle längre bak i tiden? Mvh Martina Gustavsson Växjö

2006-10-18, 18:49
Svar #25

Stig Brattschöld

Nils Håkansson med tillnamn Trolle  hade flera sk.hästehemman i Örkened o Glimåkra socknar.Han Var ju med i flera krig,och fick som belöning.och vid sin pensionering som Ryttmästare Strönhults by i Örkened som förläning av Karl xi 1680 ,där han levde till sin död 1704.Därefter övertog hans dotter Maria Trolle gamla kornettskan kallad,tillsammans med sin make Kornetten Fritz, Strönhult eftersom Nils äldste son Corpralen Håkan Nilsson som övertagit Strönhult  1698, eftersom Nils Hustru Elisabeth dog då.Håkan dog i Nordiska kriget i Polen 1703. Maria och Fritz delade sedan upp strönhult i fyra gårdar till de fyra barnen Joacim, Rebecka,Nils och Elisabeth och så vidare i historien.Jag har själv anor till Marias dotter Rebecka Elisabeth och hennes man Bengt  Nilsson .

2006-10-27, 23:07
Svar #26

Ola Lennartsson

Hej Stig
 
Jag har en fråga angående de 4 gårdar som Strönhult delades upp i.  
 
Ligger en av dessa gårdar vid sjön Imeln vid ett ställe som heter Draget?
 
Jag har anor till Marias son Nils Joakimsson Fritz och hans hustru Elin Svensdotter och min morfar var uppväxt på denna gård på 20-talet. Vore kul att veta om denna gård blev tilldelad vår släkt av Kung Karl XI
 
MVH

2006-10-31, 15:55
Svar #27

Stig Brattschöld

Hej  Ola! De fyra gårdarna finns i Strönhult.Husen finns kvar ännu idag,någon av gårdarna ägs av en Trollesläkting.
Nils Jochimsson o Elna bodde på Söndregården i Strönhult.tillhörde den gård som Ryttmästaren Nils Trolle fick i förläning av Karl elfte.
Gårdarna ligger inte vid Immelsjön.
Strönhults torp nr7 Draget ägdes av Annica Jochimsdotter som var dotter till Marias o Friz förste son Cornetten Joakim Jochimsson som bodde på en av gårdarna i Strönhult.Joacim bars till dopet av Sofia r dotterdotter till Kung Kristian av Danmark
hälsnigar Stig

2006-11-13, 20:25
Svar #28

Roger Bjurbrant

Hej Ola Lennartsson.
Har försökt att maila dig angående de
uppgifter som du har om Nils Håkansson Trolle
Har dock fått tillbaks mailen.
Vore tacksam om du ville maila över det material du fått tag i.
Tackar på förhand
Roger Bjurbrant

2007-01-14, 13:29
Svar #29

Utloggad Sam Lundqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2012-01-05, 17:54
    • Visa profil
Hej!
Jag söker upplysningar om en Ludvig Isidor Trolle som skulle varit stadionsmästare i Sundsvall. Är det någon som vet nåt om honom?
 
Vänligen  
Sam

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna