ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 28 september, 2009  (läst 3778 gånger)

2006-05-02, 10:42
läst 3778 gånger

Utloggad Marie Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2013-10-28, 11:21
    • Visa profil
Nej jag har den inte jag har nyligen börjat forska.Tack för hjälpen Mvh  Marie

2006-05-12, 14:06
Svar #1

Börje Abramsson

Jag söker föräldrarna till Anders Tornberg f. 1835 troligen i Nordmaling.
Gift 19 sep 1858 i Nordmaling med Anna Elisabeth Pehrsdotter f. 20 sep 1825 I Ängersjö, Nordmaling
 
Mvh Börje!

2006-05-12, 23:24
Svar #2

Lennart Persson (Lelle)

Hej Börje.
Anders är son till Jonas Thornberg och Catarina Elisabet Olofsdotter.  
Född 11/2 1833, Gideå Bruk.  
Vigseldatum skall vara 5/9 1858.
MVH / Lelle

2006-05-13, 17:14
Svar #3

Börje Abramsson

Hej Lennart!
 
Tack för hjälpen!
 
Jag såg att Cajsa Lisa Olsdotter var född 1806 men att födelseboken inte fanns fram till 1806.
Vem är hennes föräldrar?
 
Mvh Börje!

2006-05-13, 19:15
Svar #4

Lennart Persson (Lelle)

Hej Börje.
Gideå tillhörde fram till 1807 Arnäs socken, så det är FB för Arnäs du skall titta iföre 1807.
Enligt VB skall hon vid tiden för giftet vara piga vid Gideå Bruk. Den enda Cajsa Lisa Olsd. f. 1806 vid Bruket fanns tidigare vid Rullnäs. Tyvärr är det oläsligt om var hon fanns före det, så det gick inte att spåra henne den vägen.
Kanske hon är den Catarina Elisabeth som är dotter till Olof Matsson, men jag kunde inte följa henne heller, så det verkar svårt att få grepp om vem hon var.
MVH / Lelle

2006-10-05, 09:41
Svar #5

Henric Johansson

Hej!
 
Söker efter info om Johan Torneberg born 1803 died 1842, han var tullvaktmästare och gift 18250906  
med Eva Maria Ström Born 17971029 Ö Voikala, Died 18680621 Haparanda.
 
De fick ett barn i Haparanda: Johanna Tornberg born 18290330 Died 18640715 i Haparanda
 
Jag kan inte hitta Johan Tornberg i kyrkböckerna, dock så flyttade han till Norge 1841 (strax före han dog)  
Kanske han dog i Norge, han kanske även är född i Norge?
 
 
Best regards
Henric Johansson
Borås

2006-10-08, 14:01
Svar #6

Marie Nilsson

Hej har en Johan Olof Tornberg  vet ej när han  är född son  Karl Victor Tornberg 18480325 kan det  Vara samma MVH  Marie Nilsson

2007-02-16, 15:11
Svar #7

Utloggad Marika Tornberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej,  
 
Vet någon vem Jeppa Tornbergs (f 1699 d 1771 i Landskrona) föräldrar var? Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att hitta dem. Är alldeles ny på detta.  
 
(Se ovan där Ulla Thornberg har skrivit om Jeppas släkt - jag är en av de efterlevande i rakt nedstigande led efter Erik* Valter Ossian Tornberg (f 1911 d 2000).
 
//Marika

2007-02-17, 07:49
Svar #8

Utloggad Marika Tornberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Vad jag förstår fanns det en Johan J Tornberg (f 1670) som jag undrar om han är far till Jeppa (se inlägg ovan). Kan han ha stuckit hemifrån och åkt till södra Sverige, 29 år gammal? Johans far var Johannes Nic Tornberg (f 1640), vars far var Nicolaus Nicolai Ulipolitanus (f 1605).  
 
Är jag helt ute och cyklar nu?
 
Hoppas någon vet något som kan hjälpa mig på traven.

2007-02-17, 16:24
Svar #9

Utloggad Arne Thornberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 155
  • Senast inloggad: 2023-12-09, 09:33
    • Visa profil
Hej Marika,
 
många har försökt hitta föräldrar eller födelseplats för vår förfader Jeppa Tornberg. Det finns gissningar om att han skulle kommit från mellersta Skåne, Västergötland eller t o m Danmark. 1600-talsnamnen du nämner tillhör en ganska stor och väl utredd prästsläkt från norra Norrland och det är nog osannolikt att Jeppa tillhörde den släkten. Enligt kyrkoböcker och andra gamla handlingar fick Jeppa följande kända barn:
Ingvar, född omkring 1729, död 1782.
Anders, född omkr 1730, död 24/8 1788 i Landskrona.
Jacob, född omkr 1731.
Nils.
Mårten.
Kjerstin (Kiersti).
 
Anders ovan, som vi båda stammar från, fick i sin tur barnen
Anders, född 1755 i Landskrona, död 1839.
Abraham, född 6/1 1758, död 26/4 1843 i Gylle.
Sara Elisabeth, född 1765.
Maria Sophia, född 1767, död 1832.
 
Sedan fick Anders (född 1755 i Landskrona) fyra kända söner. Den yngste var Eric som föddes 19/5 1802 i Landskrona och dog 13/3 1859
som häradsprost i Borlunda (M). En av prosten Erics söner döptes till Mauritz Adolf Ossian (f 26/12 1832) och hans äldste son i sin tur
var Sven Erik Ossian (född 26/10 1864 i Stenbrohult i Småland). Sven Erik Ossian gifte sig med Signe Maria Vesterberg (född i Höör i Skåne 1884).  
De flyttade omsider till Luleå där han blev advokat och vice häradshövding - och pappa till din (farfar?) Erik Valter Ossian Tornberg, f 11/7 1911.
 
De skånska rötterna verkar vara djupa...
 
Mvh
/Arne, släktforskare i mellersta Skåne

2007-02-19, 08:30
Svar #10

Utloggad Marika Tornberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Arne,
 
Vad skoj att träffa en släkting så här via nätet. Jag är nyfiken på hur vi är släkt. Vilken släktgren tillhör du? Hur kommer det sig att du stavar Thornberg med H och inte utan, som jag gör? Det stämmer, jag tillhör släktgrenen Sven och Signe, med sonen Erik.  
 
Jag har haft kontakt med en annan Tornberg som tillhör den norrländska Tornbergssläkten (de har förresten en egen förrening) och han har berättat för mig följande:
 
I början av släktföreningen trodde jag att alla som hette Tornberg tillhörde samma släkt men jag har fått tänka om. Träffade en från en Tornbergs släkt från Skåne från 1700-talet, han tjänstgjorde som kyrkoherde i Tärendö församling på 1950-talet varefter han flyttade tillbaks till Skåne och dog där. Tror därför att denna Jeppa inte tillhörde den här Tornedalska släkten, Jeppa är inte ett namn som verkar vara härifrån.
 
Lite om de norrländska Tornbergarna:
Det finns en bok som heter Från Kautokeino ut i världen, med drygt 800 sidor och ca 10000 namn, början med den norrlänska Tornbergsanfadern Nicolas. Han kom i början på 1600-talet från Uleåborg,Finland, blev kyrkoherde (Hette egentligen Nils Nilsson Uleåborgaren men han latiniserade namnet och fick en mängd efterföljande präster, spec. i Tornedalen.). Den 29 jan 1670 föddes Johan Johansson Tornberg i Hietaniemi , blev kyrkoherde, dog i Jukkasjärvi den 11 febr 1751. Han läste till präst i Uppsala på 1690 talet.  
 
Varifrån namnet Tornberg sägs komma:
Den norrländska släkten tog sitt namn efter Torneälven som i sin tur fick namnet efter ett kort samiskt kastspjut som kallades Thorn, enligt lokal forskning. Beskrivningen finns på deras släktvapen som kan ses i Skandinavisk Vapenrulla (SVR 581/2000).
Den skånska Tornbergssläkten sägs ha fått sitt namn från en församling som hette Torn. Det verkar med andra ord som om jag kommer från den sistnämnda, och med andra ord inte att förväxla med den norrländska.  
 
Ska bli kul att se om någon av oss någon dag hittar Jeppas föräldrar. I så fall vill jag veta detta! Var kan man hitta hans födelsebok t ex?  
 
//Marika

2007-02-19, 19:00
Svar #11

Utloggad Arne Thornberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 155
  • Senast inloggad: 2023-12-09, 09:33
    • Visa profil
Hej Marika,
 
tack för fin info kring den stora norrländska Tornbergssläkten!  
 
Så här är vi släkt: Båda stammar vi från bryggaren och tunnbindaren Anders [Andreas] Tornberg, född omkring 1730 och son till Jeppa.
Anders fick med sin hustru Ingrid Andersdotter Appelman bl a sönerna Anders (född 1755) och Abraham (född 6/1 1758 i Landskrona).
Du stammar från Anders (f 1755), rättegångsskrivare vid konungens eget värvade regemente, och hans hustru Johanna Maria Törngren.
Jag stammar från Anders bror, Abraham (f 1758), kyrkoherde i Gylle och Kyrkoköpinge, och hans fru Anna Kristina Kollowkowsky.
Det var prosten Abraham som började använda ett H i sitt efternamn. De flesta av Abrahams många ättlingar verkar ha följt denna vana...  
 
Intressant förresten att du närmre nutid tillhör släktgrenen Sven Tornberg och Signe Westerberg. Signe (f 1884 i Höör) var nämligen dotter
till postexpeditören Filemon Heribert (!) Westerberg (f 1856) och hans hustru Elisabeth Maria Benediktsson (f 1859). Signe blev därmed
besläktad med den berömda författarinnan Victoria Benedictsson, som var gift med postmästaren Christian Benedictsson i Hörby..
 
När det gäller släkter med namnet Tornberg/Thornberg så finns det (naturligtvis) inte bara en stor norrländsk och vår något mindre. I församlingen  
västra Karaby (Karleby) i Skåne var det t ex under 1800-talet ganska vanligt att nya rekryter (som inte var släkt) av sitt befäl fick nya efternamnet
Tornberg (eller Thornberg). Från dessa med varandra obesläktade soldater stammar ganska många nutida Tornbergare..
 
Att vår släkt skulle ha fått sitt namn från en församling som hette Torn har jag ganska svårt att tro. Varifrån kommer den uppgiften?
(En annan teori pekar på Tornum i orten Kvänum i Västergötland. Där levde Tornbergare och -krigare på 1600-talet)..
 
Under 1700-talet var våra förfäder ganska ofta verksamma nära eller inom svenska krigsmakten. Vår Jeppa var t ex lärekonstapel  
vid artilleriet i Landskrona. Hans sonson Anders, din förfader, var 1788 med i slaget vid Hogland på linjeskeppet Prins Gustaf...
Jeppa med sin familj flyttade nog till Landskrona först i vuxen ålder. Varifrån? Vid den tiden fanns stora (militära) planer för staden.
 
Mvh
/Arne

2007-07-31, 19:05
Svar #12

Cajsa Thornberg

Hej!Jag heter Thornberg och har forskat om min Thornbergska släkt nu i snart 10 år.Det skulle vara roligt att höra om flera Thornbergssläkter i Sverige.Min släkt kommer på 1600-talet till Gästrikland och hamnar i Västerbotten,Norrbotten,Västernorrland och Uppland.

2007-08-01, 17:47
Svar #13

Utloggad Erik Kuoksu

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 610
  • Senast inloggad: 2017-01-09, 15:28
    • Visa profil
    • hem.passagen.se/kuoksu/
Hej!
 
En stor släkt, vars svenska och tornedalsfinska grenar heter Tornberg, och vars (norsk-)samiska gren heter Tornensis, härstammar från Nicolaus Nicolai Ulopolitanus (enligt uppgift död 1676), som var kyrkoherde i Övertorneå 1639-76
 
Hans barn upptog namnen Tornberg och Tornensis.
 
MVH
 
Erik Kuoksu

2007-08-01, 22:50
Svar #14

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Tornedalssläkten Tornberg har som bekant en mycket livskraftig släktförening som arrangerar släktmöten med viss periodicitet. Jag föreslår Cajsa att gå in på släktföreningens hemsida eller att ta kontakt med olika nyckelpersoner i föreningen och på så sätt försöka utröna om Du tillhör denna välutforskade släkt.
GS

2007-08-01, 23:12
Svar #15

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil

2007-08-01, 23:49
Svar #16

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 07:38
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Jaså, finns det en släktförening? Intressant att höra, det är med dem jag ska höra då...
 
Jag hittade 2003 ett inlägg i en tredje tråd, Anbytarforum: Landskap: Norrbotten: Efterlysningar: Tornberg, och kastade ut en fråga där och då om hur pass utredda ättlingarna är till Henrik Wilhelm Tornbergs barn i andra giftet med Pemer-ättlingen Maja Stina Rundgren. Har inte sett några reaktioner någonstans, men det finns alltså en släktförening. Bra, då vet jag!

2007-08-01, 23:56
Svar #17

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Hej Anders Pemer! Släktföreningarnas kraft skall man inte förakta... Den Tornberg-forskare som undertecknad haft kontakt med - i det oskyldiga syftet att identifiera ett gammalt fotografi - är diplomekonom Pertti A Ervasti.
GS

2007-08-02, 00:10
Svar #18

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 07:38
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Hej Göran! Nej, det ska man verkligen inte. Vi har ju en själv för alla ättlingar till Nicolaus Pemer... vilket stamfadern för Kengis-släkten Rundgren (knipsmeden Olof R, f 1766) var en, och därmed alla hans ättlingar. Förmodligen har fler ättlingar till honom gift sig med tornbergare. Som hockeytok är jag förstås nyfiken på om Johan T må vara en ättling på rätt grenar och ha pemerskt blod i sig, och dessutom har jag sedan några år en gift kvinnlig bekant som bär sin mans efternamn, men som plötsligt nämnde sitt flicknamn, och vilken släkt med det namnet det handlade om. Ni gissar hennes flicknamn...  Vore ju otroligt festligt om vi skulle vara släkt också.
 
Sedan är man ju nyfiken på om Mikael Niemi må ha några dylika rötter...

2007-08-02, 00:21
Svar #19

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Hej Anders! Tornbergarna har alldeles nyligen haft ett planeringsmöte i svenska Tornedalen inför kommande föreningsverksamhet och släktmöte. Jag tror att de bl a skulle göra en utflykt till Kengis.
F ö tror jag att riksdagsmannen Stefan Tornberg sitter i styrelsen.
Göran

2007-08-02, 00:35
Svar #20

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 07:38
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Jag ska googla lite nu, så jag hittar hemsidan...

2007-08-02, 19:34
Svar #21

Utloggad Irene Poignant

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2015-12-21, 13:47
    • Visa profil
Anders Pemer!
Jag har inte funnit att Mikael Niemi har några Tornberganor. Men han har bl.a. Druggeanor. Hans farmors mor Sofia,  var syster till min mormor Hilda Amanda, båda döttrar till Karl Oskar Drugge.
På tal om hockey, är Hilda Amanda Drugge farmors mor till Lars-Göran Niemi(f.d. hockeyspelare) men Mikael Niemi och Lars-Göran Niemi är av skilda Niemisläkter.
Niemi betyder udde och är ett ganska vanligt namn i Tornedalen och Finland.
 
Mvh
Irene
irene.p40@hotmail.com

2007-09-01, 15:11
Svar #22

Utloggad Jan-Erik Lövgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2010-06-21, 19:42
    • Visa profil
Även jag har rotat och bökat i Landskrona efter Jeppas ursprung. Det som förvirrar är att det fanns två Jeppa Tornberg i Landskrona. Vår Jeppa Tornberg, (ca 1699)och Jeppa Tornberg, f 27/11 1743 i Vallkärra Torn (Vallkärra C:1 1689-1809). Den senare son till Måns Jeppsson och Botilla Jeppasdotter.
Själv är jag övertygad om att Jeppa har danskt ursprung, dvs att han är född på danskt territorium, kanske i närheten av någon kust. I november 1749, efter sitt avsked som Artilleriets Hantlangare avlägger nämligen Jeppa Borgar-eden för Fiskareskrået.
Barnens namn tycker jag ger en fingervisning om att Jeppa vill behålla sitt Skånska ursprung:
(Källa: http://www.genealogi.se/namnnorm.htm)
Mårten = svensk form av Martin; vanligast i Norrland och Skåne.
Ingvar = nordiskt; vanligast i Skåne i former som Ingor och Inger.
Anders = svensk form av Andreas; mycket vanligt i hela Sverige.
Kerstina = skånsk form av Kristina.
Jakob = varianter: Jeppa (i Skåne) och Jep.
Nils = svensk form av Nikolaus; mycket vanligt i så gott som hela Sverige.
Min teori är att Jeppa fick namnet Tornberg, då han tjänstgjorde i Artilleriet som både hantlangare och Lärkonstapel (typ underbefäl).
Tyvärr finns inte arkivet kvar efter Garnisonsförsamlingen. Där hade vi sannolikt hittat födelseattesterna på barnen.
Även jag är mycket intresserad av fortsättningen i denna gåta. Vi får kämpa på.
På min hemsida  kan ni hitta Tornberg m.fl.  
vänligen/
JEL

2007-09-01, 21:31
Svar #23

Utloggad Elisabet Tornberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 171
  • Senast inloggad: 2022-09-05, 22:30
    • Visa profil
Hej Arne Thornberg!
 
Läste ditt inlägg från 19/2 - 07 och fastnade för det du skrev om Tornbergare i Tornum nära Kvänum under 1600-talet. Vet du något mer om dessa Tornberg?  
 
Själv härstammar jag, vad jag vet från en Anders Tornberg f. 22/1 -1769 i Toentorp mellan Eling och Vedum i Västergötland. Vad jag funderat över är varför Anders hette/tog sig namnet Tornberg. Ingen av hans många syskon tycks ha namnet och inte heller hans föräldrar Hans Svensson och Catarina Andersdotter. Föräldrarna verkar ha kommit från Bitterna. När Anders gifte sig flyttade han till hustruns gård i Ryda nära Vara. Anders Tornbergs barn kallades inte heller Tornberg utan Andersson och inte förrän barnbarnet Carl Johansson flyttat till Göteborg tog han upp namnet Tornberg igen. Kanske kan det finnas någon koppling någonstans till någon Tornberg från Tornum? Hittills har jag trott att Tornberg kommer från Toentorp och möjligen skrivs olika p.g.a. dialekt. Detta kan givetvis vara en helt felaktig förklaring.
 
Mvh
Elisabet

2007-09-02, 15:27
Svar #24

Utloggad Arne Thornberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 155
  • Senast inloggad: 2023-12-09, 09:33
    • Visa profil
Hej Elisabet!
 
Enligt boken Kungl Västgöta Regemente (1947) av Nils Belfrage så ägde löjtnanten Sven Andersson Tornberg
Tornum i Kvänums socken. Belfrage berättar i boken bl a följande om familjen Tornberg i Kvänum:
 
Sven Andersson Tornberg dog 11/1 1708. Med sin fru Christina hade han följande kända barn:
* Agneta, f 6/12 1694.
* Märta, f 1696.
* Jacob, f 1699, d 20/1 1770.
* Maria.
* Carl, f 20/7 1703.
 
Fadern Sven gjorde själv en berömvärd militär karriär. Från ryttare blev han korpral under Skånska kriget 1677
(mot Sveriges långtida ärkefiende Danmark), samma år kvartermästare, kornett 1698 och slutligen löjtnant 27/6 1703.  
Allt enligt Belfrages bok.
 
Mitt i Kvänum finns även Tornbergsgården. Den är omnämnd t ex 1790, då en viss Sven Persson föddes där.
 
Är det känt vad dina äldsta Tornbergsförfäder levde av? Var de soldater? (Det var vanligt att soldater fick nytt efternamn).  
 
Mvh
/Arne

2007-09-02, 22:54
Svar #25

Utloggad Elisabet Tornberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 171
  • Senast inloggad: 2022-09-05, 22:30
    • Visa profil
Hej Arne!
 
Tack för mycket intressanta uppgifter! Jag hittar i och för sig inga kopplingar i dagsläget med mina förfäder, men det måste undersökas närmare. Kvänum och Vedum/Toentorp eller Bitterna, ligger ju inte långt ifrån varandra. Hade man verkligen soldater med samma namn så nära varandra?
 
Jag vet bara att föräldrarna till Anders Tornberg, Hans Svensson f. 1744 och Catarina Andersdotter f. 1751 var födda i Bitterna och bodde senare i Toentorp och att äldste sonen Anders, 1794 flyttade till en gård, Siggesgården i Ryda, där han gifte sig med Catrina Bengtsdotter. Jag har inte uppfattat att Anders Tornberg var soldat, utan bara trott att de var torpare eller bönder. Detta behöver dock undersökas närmare, eftersom det bara var han i syskonskaran som hade namnet Tornberg, vilket ju kan tyda på att han ändå var soldat.
 
Intressant också med Tornbergsgården, så nära! Kan det vara så att flera soldater i området fick namnet för att visa sin ställning?  
 
Många frågetecken, men också trådar att fortsätta nysta i!
 
Vad som också slår mig är att jag inte sett Tornum på kartan tidigare. Jag har studerat kartorna runt Toentorp många gånger och i somras bilade min familj och jag i området och vi fortsatte genom Kvänum norrut. Det verkar som om vi får ta en ny tur!
 
Mvh
Elisabet

2009-05-29, 00:09
Svar #26

Utloggad Maria Rosenqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2017-01-17, 17:29
    • Visa profil
    • privat.bahnhof.se/wb446127/
Söker efter föräldrarna till Johanna fredrika Tornberg f1793 i kristianstad, i Dopnotise står det Substituten Tornberg. Någon som vet namnet på denne?

2009-07-01, 12:22
Svar #27

Utloggad Mats Tornborg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-07-01, 12:22
    • Visa profil
Marie Nilsson som ville höra av någon som kände till något om Sven Tornborg kan kontakta mig mats.tornborg@hotmail.com jag är barnbarn till Svens bror Hugo. Jag har lite info om tidigare och senare generationer.
 
Mats

2009-09-28, 14:21
Svar #28

Helena Rohlin

Söker information om Magdalena Tornberg från Gävle!
 
Hon ska vara gift med skomakaren Anders Camin. De får sonen Lars Michael Camin som sedan blir hovapotekare.
 
Helena

2009-09-28, 19:19
Svar #29

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6941
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 08:26
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Jag tror att hon egentligen hette Törnberg. Född 1737 27/12 dtr t fiskaren Michael Törnberg ohh Elisabeth Ersdr, båda från Häggdånger.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna