ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stålgren / Ståhlgren  (läst 551 gånger)

2003-02-09, 00:06
läst 551 gånger

Patrick Ståhlgren

Hej!
Jag har hittat min farfarsfar Eugen Ståhlgren 1890 i Göteborg. Han var född 1846 i Karlskrona Stadsförsamling som trolovningsbarn till Christina Lovisa Samuelsdotter och Isak Emanuel Ståhlgren. När det gäller Isak så finner jag inte honom mer någonstans, förutom en notering i vigselboken och i mormonernas sökbas. Det har talats om i släkten att det har funnits en släktgren i Halmstadstrakten, och att namnet Ståhlgren kommer från en Gren som blev tilldelad namnet i fält som soldat. Jag har funnit andra Ståhlgren och funderar över släktskapet dem emellan.  
Finns det flera släkter?
Jag är mycket tacksam för all information och vore mycket glad om jag kunde komma vidare i mitt sökande efter Isak Ståhlgren och andra släktingar. Med vänliga hälsningar Patrick Ståhlgren

2006-01-17, 14:53
Svar #1

Kåre Hansen

Hei, til den som leser dette. 
 
Jeg søker opphavet til Enken Maria Johanna Stålgren som 1816 flyttet fra Rølanda og er føtt i Lidkøping den 16. Juli 1780. Hun har med seg datteren Anna Christina Danelius føtt i Wenersborg den 11. Mai 1813. Kilde:Prestearkiv for Rakkestad i Østfold i Norge. Oppbevares i Riksarkivet i Oslo. Attesten er skrevet ut 3. sept. 1832 i Rølanda och Smedjebyn. 
Vennlig hilsen 
Kåre Hansen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna