ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Spikfeldt / Spikfäldt  (läst 526 gånger)

2013-12-24, 23:43
läst 526 gånger

Utloggad Barbro Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 129
  • Senast inloggad: 2016-02-12, 17:20
    • Visa profil
    • barbro.se
Jag har hittat en släkting i Värmland som heter Nils Persson Spikfeldt f. 1777-08-05 i Ny. Han är soldat och bodde många år i Västra Speke. Han hade 5 barn, varav en dog tidigt. En av sönerna hette Petter Nilsson Delin, men om de andra barnen tog namnet Spikfeldt vet jag inte. Kan det ha att göra med att han var soldat eller fanns det flera som hette Spikfeldt. Jag får ingen träff när jag söker efter namnet på internet.
Jag har heller inte hittat föräldrarna. Kanske någon vet?

2013-12-25, 03:57
Svar #1

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 07:38
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Verkar vara ett soldatnamn där. Jag har också en soldat i Västra Speke(d) som kallades Spikfeldt när han var där, 80 år yngre. Från början kallad Rackberg, och antog småningom - liksom sina syskon - namnet Edquist i stället.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna