ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skånberg / Schånberg  (läst 625 gånger)

2005-12-21, 10:51
läst 625 gånger

Sonja Larsson

Jag har kört fast!
 
Min morfars farfar Jonas Alexander (ibland Jöns) Skånberg föddes den 23 maj 1791 troligen någonstans i södra Sverige.  
I vuxen ålder var hans yrke kofferdistyrman, gifte sig i Göteborg med Benedicta Christina Bengtsson den 25 maj 1824. När andre sonen Alfred Bernhard avled 1/9 1827 i Göteborg skrevs efternamnet Schånberg och familjen flyttade strax till Stockholm där Jonas Alexander (Jöns) avled under år 1857.
Jag och landsarkivet i Göteborg hittar honom inte född i Göteborg och det är som att leta efter en nål i en höstack. Jag har börjat samla på alla Skånbergare jag kan hitta på internet för att någonstans få ett napp.
Känner någon till denna Skånbergssläkten möjligen?
Tack på förhand och God Jul önskar
Sonja Larsson

2015-02-03, 23:53
Svar #1

Utloggad Jan-Yngve Sjöberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2018-02-04, 15:32
    • Visa profil
Jag har lagt en fråga under efternamnet Schångberg. Kan i vissa fall varit stavat annorlunda t.ex. Skånberg eller Schånberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna