ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjöland  (läst 677 gånger)

2003-12-20, 11:56
läst 677 gånger

Utloggad Barbro Sjöland

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2022-11-17, 09:44
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har fått en förfrågan från en kvinna i USA som önskar kontakt med släktingar i Sverige. Hon vände sig till mig för att jag heter Sjöland, men tyvärr var det inte samma släkt. Hennes mor hette Siv Sjöland f 19/1 1919, morfar Carl Oskar Sjöland f 3/12 1881 och mff Per Persson Sjöland f 25/9 1851. Per hade också barnen Elise f 25/12 1876, Nils Alfred f 8/4 1878 och Ida Christina f 31/3 1880. Alla är födda i Skåne, i olika församlingar. Carl och Elise flyttade till USA, men om ni känner till mer om familjen, hör av er till mig så vidarebefordrar jag informationen. Ni kan också höra av er direkt till henne på e-mail LinneaShorter@cs.com, och i så fall på engelska.

2003-12-20, 12:49
Svar #1

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Sveriges befolkning 1890
SVAR & DIGDATA 2003.
Namn Född Födelseförsamling Yrke/titel Civilstånd/familjest. Boendeförsamling/plats
Sjöland, Per 1851 Vomb (Malmöhus län, Skåne) Corpral o Gift man, far i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by mjölnare
Olsd:r, Anna 1841 Röddinge (Malmöhus län, Skåne) Gift kvinna, mor i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by
Elisa 1876 Södra Åsum (Malmöhus län, Skåne) Flicka, barn i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by
Nils Alfred 1878 Södra Åsum (Malmöhus län, Skåne) Pojke, barn i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by
Ida Christina 1880 Veberöd (Malmöhus län, Skåne) Flicka, barn i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by
Carl Oskar 1881 Veberöd (Malmöhus län, Skåne) Pojke, barn i familjen Holmby (Malmöhus län, Skåne)/Tengelsås by

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna