ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sellman  (läst 599 gånger)

2006-02-28, 22:29
läst 599 gånger

ulf sellman

hej! jag letar efter personer med namnet sellman., även iform av andra stavningar tex., zelmann. min älstaanfader är född 1718. han var verksam i åmål 1740-, som perukmakarmästare. jag kan tyvärr inte hitta någon information, varifrån han kom eller var han var född, ej heller föräldrar. på smedskivan finns det med en smed hustru vid namn sellman, jag undrar om någon har information om den hustrun? (jag har ej skivan). jag är tacksam för all information gällande sellman ca 1740 och tidigare

2007-06-06, 12:06
Svar #1

Utloggad Linnea Dunér

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
    • linneachristina.wordpress.com
Hej!
Jag har anfäder som heter Sellmann, men bara från 1800-talet. Den längst bak i ledet jag känner till är Friedrich Seelmann som var tysk (bodde i Pommersfelden). Hans söner Georg och Johan Franz kom till Sverige 1853 resp. 1879. Men det är antagligen inte samma släkt som du tillhör.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna