ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 25 mars, 2012  (läst 3445 gånger)

2011-06-25, 17:39
läst 3445 gånger

Utloggad Marianne Jahren Andresen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-07-07, 22:25
    • Visa profil
Bente,
 
Så foreldrene til August Zacharias Schröder er altså Zacharias Schröder og Caisa Matzdatter?
 
Marianne Andresen

2011-06-25, 21:04
Svar #1

Utloggad Bente Løvli

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2022-08-06, 18:50
    • Visa profil
Hei Marianne!
I ditt innlegg 5/6-2011, skrev du at du hadde funnet en August Zacharias Schröder,
med foreldre Zacharias Schröder og Caisa Matzdotter, men hva er kilden til denne
opplysningen?
Mvh Bente

2011-06-25, 22:03
Svar #2

Utloggad Marianne Jahren Andresen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-07-07, 22:25
    • Visa profil

2011-07-02, 15:40
Svar #3

Utloggad Marianne Jahren Andresen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-07-07, 22:25
    • Visa profil
Hei,
 
Bente, jeg er nå veldig forvirret over hvem som var foreldrene til Zacharias Schröder? Kan jo ikke være Zacharias Schöder og Caisa Matzdatter, når søstrene til Zacharias var blant annet Anna Kajsa og Lisa Zachariasdotter, - med foreldrene Zacharias Schröder og Katarina Mattsdotter?
 
Marianne

2011-07-03, 01:08
Svar #4

Utloggad Bente Løvli

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2022-08-06, 18:50
    • Visa profil
Hei Marianne!
Ser i følge din kilde Familysearch, at foreldre til  en Zacharias Schröder, f.1/1-1760, Gräsmark, er Zakarias Schröder og Caisa Mattsdotter.  I følge innlegget ovenfor her i Af, fra den oginale kirkeboken, er Gruffogden Zakrias og Caisa Matzdotter foreldre til Zackarias Zackariasson Schröder f. 1/1 -1760, Borrsjön, Gräsmark.
Navnet August er ikke nevnt i din kilde, heller ikke i den orginale kirkeboken.
Familysearch kan være en litt usikker kilde, det finnes en del feil, og for å holde på med slektsforskning i Sverige, må man nesten ha tilgang til de orginale kirkebøkene.
Jeg melder ut av denne diskusjonen ang.August Zacharias Schröder, og hans foreldre, og fortsetter videre på egenhånd.
Mvh Bente

2011-07-03, 01:37
Svar #5

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2207
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 18:00
    • Visa profil
Hej Marianne och Bente.
 
Caisa Matzdotter och Katarina Mattsdotter är samma person. Det är vanligt här i Sverige att de som döps med namnet Katarina/Catharina skrivs som Caisa istället.
 
mvh
Carina

2011-07-03, 01:57
Svar #6

Utloggad Bente Løvli

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2022-08-06, 18:50
    • Visa profil
Hei Carina!
Takk for din informasjon om navnet Katarina/Catharina som skrives som Caisa, dette forenkler min leting i kirkebøkene!
Mvh Bente

2011-07-07, 22:25
Svar #7

Utloggad Marianne Jahren Andresen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-07-07, 22:25
    • Visa profil
Tusen takk Carina, dette hjelper meg mye  
 
Marianne

2011-08-07, 15:07
Svar #8

Gunilla Jonsson

Axel Emanuel Löf. Kristinehamns historia II. Jorden. Staden Styrelsen.
 
Ryttaren vid livregementet JAKOB SCHRÖDER döms av hovrätten 1722-10-06, för att han slagit sin moder och henne i åtskilliga mål illa, och otillbörligt hanterat och vanvördat, mista sitt liv och halshuggas, samt kroppen å rättarplatsen nedgrävas. Häradsting i målet hade hållits 1722-05-19. Misshandel, stred mot fjärde budet.Från Bengts Valunda i Visnum.
 
Detta är allt om släkten SCHRÖDER, som jag fann i den boken.

2011-08-07, 15:14
Svar #9

Gunilla Jonsson

Axel Emanuel Löf. Kristinehamns historia II. Jorden. Staden  
 
Herman SCHRÖDERHEIM, född 1749, Stockholm. Han var son till Biskop G.C. SCHRÖDER i Karlstad och bror till Gustav II gunstling, den kvicke ELIAS SCHRÖDERHIELM, var förut kyrkoherde i Ölme, då han erhöll kungl.resolution, och att bli det även i Kristinehamn, utnämndes 1787 till biskop i stiftet, men fick likväl behålla båda pastoraten. S var en mycket gladlynt och välgörande man.
Han fick stora inkomster, men lämnade ej någon förmögenhet kvar efter sig.

2011-08-07, 16:05
Svar #10

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Hej Gunilla, det var länge sedan jag skrev på den här sidan. Har själv boken med notisen om Jakob Schröder som för övrigt var son till Henrik Schröder av okänd härkomst(som vi diskuterat tidigare) och Anna Jonsdotter Billing.  
Tråkigt nog har jag inte funnit ut vilken källa författaren använt sig av. Har letat i några år efter detta.  Om du eller någon annan kan förstå var jag ska leta så tar jag gärna tips. Har sökt i Visnums häradsrätt och Göta hovrätt där tror jag åren saknas på AD online.  
 
I övrigt har jag funnit i Visnums-häradsrätt-AIa-8-1715-1727-Bild-310. År 1723. Där Anna Billing (moder till Jacob Schröder) betalat av en skuld till Gästgivaren Johan Larsson i Wall. Detta borde väl tala för att straffet verkställdes.  
Tragisk historia är det iallafall, man kan undra hur Anna kände det när hennes egen son blir avrättat på grund av något han gjort mot henne. Jag skulle inte kunna leva med mig själv.  
 
MvH Sari

2011-08-07, 16:29
Svar #11

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Ännu ett mål emot Jacob Schröder som jag vill säga visar på att han inte verkat vara guds bästa barn. Visnums-häradsrätt-AIa-8-1715-1727-Bild-75, 1717-03-12. Johan Persson i Qvarnbrotorp låtit instämma Jacob Henriksson Schröder för det att han inkommit på Johans gård och bl.a överfallit Johans mor Kerstin Jösdotter och hans hustru Annika Månsdotter m.m.
Har inte tolkat hela texten dessvärre, får lägga in texten under läshjälp.

2011-08-07, 23:19
Svar #12

Gunilla Jonsson

Hej Sari!
 
Håller med Dig, att denne Jacob Schröder verkar att ha varit en riktig bråkstake. Skrev av det, ur boken om Kristinehamn, då jag har intresse i Schrödersläkten, på en annan gren.
Det måste ha varit en svår tid för modern, då sonen blev avrättad.
Om jag ser något mer, under forskandets gång, så skall jag höra av mig igen.
 
MVH: Gunilla Jonsson.

2011-08-08, 20:00
Svar #13

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Helt otroligt!!! Har sökt i flera år och känt att sökande efter Jacobs brottsmål har varit hopplöst, och här i helgen skickar Gunilla in ett utdrag ur en bok. Jag svarar på detta och mina problem...Sedan idag ser jag i en annan diskussion hur Stig-Ove Wisberg rekommenderar  sina fantastiska register. O se och hör där finns min Jacob. Nu vet jag var jag ska leta. Tjohoooo!!!
 
MvH Sari

2011-08-08, 21:14
Svar #14

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
I dessa register finns det allt några fler Schröder med.  
I registret står Jakob som; Skröder, Jakob. Visnum, Värmland. Vanhedrat sina föräldrar, 1722. B II A: 29. Glömde det i glädjeyran.  
 
MvH Sari

2011-08-10, 17:08
Svar #15

Gunilla Jonsson

Tack Sari, för tipset. Skall gå in i dessa register och kolla, vad roligt att Du förmodligen kan komma längre i din jakt på Jacob Schröders anor.
Jag vet hur det känns, när man äntligen får en ledtråd, att komma vidare, efter många års envist sökande!!!!
 
MVH: Gunilla Jonsson.

2011-08-11, 08:52
Svar #16

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Sågverksinspektoren Johan Christian Schröder (se ovan!), f 1725, avl 1778, var verksam i Nordmalings sn i Ångermanland. Men vad hände med sonen Johan Christian Schröder, f 1760?

2011-09-11, 15:02
Svar #17

Utloggad Paul Neptune

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 293
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 16:16
    • Visa profil
I detta forum har det några gånger ställts frågor om min anmoder Beata Schröder i Lidköping och hennes bakgrund. Jag känner mig nu säker på att det är dags att fastställa vilka som var hennes föräldrar.
Hon föddes i december 1689 i Lidköping som dotter till guldsmeden Niclaes Schröder. Modern var Catharina (Carin) Carlsdotter med vilken Niclaes gifte sig någon dag efter förlossningen.  
Catharina Carlsdotter blev änka i augusti 1688 efter guldsmeden Swen Torstensson Ramdijn(Ramdin) med vilken hon hade två barn Catharina och Petter. När Catharina gift om sig med guldsmed nummer två föds i rask takt tre barn; Beata 1689, Petter 1692 och Johannes 1694.
Niclaes Schröder avlider 1695 och lämnar Catharina med alla barnen. Guldsmederna i Lidköping var bl a engagerade i olika förgyllningsarbeten i kyrkan - vilket på den tiden var ett mycket hälsovådligt arbete p g a giftiga ångor.
Någon bouppteckning för familjen Schröder har jag inte hittat. Däremot finns ett stort antal tillfällen då de nära släktskapen framkommit. Bl a vid dop under tidigt 1700-tal då Beata Schröder gift sig med borgaren Jonas Mellberg. Då finns Beatas halvsyskon bland de främsta faddrarna; Petter Ramdin och Catarina Ramdin. Även hennes bror Petter Schröder står fadder.
Angående bouppteckningar kan noteras att det 1685 pågår en större arvstvist efter Catharina Carlsdotters moder Carin Larsdotter. I tvisten hävdar Catharina Carlsdotter och hennes bröder Carl, Lars och Olof att deras styvfader Lars Bengtsson lurat dem på en fastighet på Rådstugegatan i Lidköping. Catharina företräds av sin förste man guldsmeden Swen Torstensson Ramdijn. Catharina och hennes syskon vinner striden enligt ett 78 sidor långt protokoll. Framgår också att syskonens många år tidigare avlidne fader hette Carl Carlsson.  
Niclaes Schröders ursprung har jag däremot inte kunnat härleda. Namngivningen av sönerna Petter och Johannes borde kunna vara ledtrådar. I detta fallet fick Niclaes Schröder en styvson med förnamnet Petter. Ändå låter han sin förstfödde son döpas till Petter, vilket bör skapa en del kommunikationsproblem i hushållet - om än inte ovanligt på den tiden. Jag lutar åt att Niclaes Schröder hade en far som hette Petter. Den andre sonens namn Johannes kan ha en koppling till Catharinas familj eller vara ett sätt att fjäska för borgmästare Johan Schröders släkt??? Är det någon som vet något om detta?
Mvh/Paul Neptune

2011-10-22, 02:17
Svar #18

Utloggad Lena Nyman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2011-10-22, 05:01
    • Visa profil
Hejsan allihopa! Wow!  
 
Upptäckte igår att jag har anfädrar(?) i Schröder släkten och en googling senare såg jag att tydligen är familjen Schröder och Robsahm (som jag upptäckte släktskap med samtidigt) inte som mina andra bönder och arbetare i släkten. Såg också att det finns massor utav släktingar här inne. Så hej igen på er släktingar! Jag arbetar mig så sakteliga bakåt för att kontrollera de släktträd som google och ancestry hittat, (har redan upptäckt vissa fel), men jag måste säga att det är väldigt tacksamt att ha en guide att gå efter.  
 
Jag skulle väldigt gärna veta mer om familjen Schröder och mina anor (? jag har inte riktigt koll på det här med termerna än). Om det är någon som har och skulle vilja dela med sig av information om släktingar och släktled vore det extremt uppskattat. Hur hittar man information som inte står i kyrkböckerna,tex den tiden innan kyrkböckerna? Har sett att flera här refererar till andra källor, kan man lita på dem källorna?
 
Jag kommer alltså från grenen med Johanna Carolina Schröder f. 6/4 1817 i Transtrand, Dalby,(S). gift med Johan Petter Andersson f.1820 i Ljusnarsberg(T)
Hennes far var Lantmästare/ingenjör Carl Magnus Schröder f16/4 1779 Västanå, Fryksände(S) d.25/2 1851 Tväråna, Östmark(S) och  
hennes mor var Christina Sundén f1782 Sundet, Värmskog(S)(har inte dubbelkollat Sundén än).
 
ff: Ingenjör Carl Magnus Schröder f. 26/7 1734 Torsby bruk, Fryksände(S) d. 2x/9 1802 Västanå, Fryksände(S)
fm: Greta Lisa Robsahm f. 3/1 1747 Småris, Norra Ullerud(S) d.1834
fff: Brukspatron Johan Carlsson Schröder f.28/4 1707 Ransäter(S) d.6/8 1786 Västanå, Fryksände
ffm: Stina-Cajsa Ekebom  
ffff: Brukspatron Carl Gustaf Schröder (f.1672)
fffm: Maria Smidt
 
Med risk att be om för mycket på en gång...
Om det är någon som vet om den här grenen är släkt med Selma Lagerlöf och/eller Erik Gustaf Geijer vore det också intressant, eftersom min Farmor insisterar på att vi ska vara kusin till Selma Lagerlöf, vilket såg ganska orealistiskt ut innan förutom avståndet till Mårbacka. Ska till Arvika snart för att försöka intervjua farmor och hennes syster om vad de vet om släkten och sin barndom och vore kul att kunna ge svar på Selma mysteriet. Kanske ska jag fråga i Selma Lagerlöf tråden efter det??
 
Tack på förhand!
Lena Nyman
 
ps. tror det ska gå att emaila genom att klicka på någonting. Om det inte fungerar säg till så kan jag ge min mailadress.

2011-10-26, 12:53
Svar #19

Utloggad Henrik Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2013-01-11, 14:41
    • Visa profil
Katarina Wilhelmina Schröder f.1831-01-15 i Härnösand  
Vigd: 1858-09-25 i Fryksände med Karl Pettersson Stjernlöf f.1832-02-03 i Nyed.  
Denna Katarina Wilhelmina Schröder ska vara mor till min farfars mor, Maria Kristina Stjernlöf f.1856-05-18.
 
Nyfiken om det är någon som har något mer på henne och hennes anor.

2011-10-28, 22:50
Svar #20

Utloggad Per Schröder

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 414
  • Senast inloggad: 2017-08-21, 00:41
    • Visa profil
Henrik!
 
Denna Catharina Wilhelmina Schröders föräldrar var Lars Magnus Schröder 1806-1881 och Märta Kajsa Öberg 1807-1894. Visserligen föddes hon innan äktenskapet men anses vara dotter till Lars Magnus.
Denne Lars Magnus föräldrar var ovan nämnda Carl Magnus Schröder och Christina Sundén.
 
Mvh
Per Schröder

2011-11-02, 18:19
Svar #21

Gunilla Jonsson

Nordensvan. Värmlands regementes personalhistoria. 1911:
 
Clara Schröder. Vigd med handlaren och rådmannen Johan Anders Olobers. Son: Eric Olbers, adlad von Oldensköld. Vigd I är 1754 med Ingeborg Bergh, vigd II år 1774 med Charlotta Christina Piscator. Volontär vid fortifikationen 1743, konduktör 19 juni 1746, kapten vid fri. Mauritz Poses tyska värvade regemente 21 mars 1749, avsked därifrån 1754. Enligt Älfdals kompaniförslag för 1764 tjänstgjorde han 1758-1761, vid Upplands regemente och hemreste sist .n. år till Sverige på permission för att bevista Riksdagarna vid Campagnernas slut. Kapten vid Närke och Värmlands regemente 18 december-1761,2.major i maj 1776. R.S.O. adl 21 november-1751. Kommenderad på fästingsarbete i Malmö, Göteborg och på Skansen Cronan 1743-1744, samt deltog i pommerska kriget i fem år. D 1781-05-30 på kaptensbostället i Kärne.

2011-12-10, 21:03
Svar #22

Utloggad Tim Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2016-03-12, 20:53
    • Visa profil
Daniel Schröder i Göteborg Lutherska församling 1609
 
Jag upptäckte just en Daniel Schröder, som tydligen signerat ett brev från Lutherska församlingen i Göteborg, adresserat till sin motsvarighet i Amsterdam och daterat så tidigt som 1609, alltså tre år innan staden härjades av danskarna.
 
Det man undrar är hur denne Daniel Schröder förhåller sig till de två (sannolika bröderna) Johan Schröder och Frantz Jöransson Schröder (patronymikon från anteckningarna i Tilas genealogiska samlingar). Ett indicium, ehuru svagt naturligtvis, på släktskap är ju det faktum att Daniel är ett återkommande släktnamn i den Värmländska Schrödersläkten.
 
För mer information, se:  
http://hem.passagen.se/gotenburg/Gothenburghistory_Inhabitants_SV.htm
mvh//Tim

2012-01-10, 21:53
Svar #23

Utloggad Catharina ´Schreuder

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2012-01-10, 21:53
    • Visa profil
Hello to you all,  
 
Very sorry to only be able to write to you in English. My name is Catharina Schreuder from the Netherlands. I am trying to find out my Swedisch roots that my ancestors write about in some memo's.  
The last information that I have is that Jan Schreuder married Maartje Strengers and gave birth to a baby boy named Jan Schreuder on 13 jul 1721 in Amsterdam.  
 
Does anybody have any information about Schreuder male leaving to live in Holland and/or the former Netherland Indies? It would be great if I can trace back my family roots to earlier times!
 
Thanks in advance for your help!
Kind regards,
Catharina Schreuder

2012-02-16, 20:15
Svar #24

Utloggad Tim Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2016-03-12, 20:53
    • Visa profil
Erik Fransson Schröders tomt utgrävd och rapporterad!
 
Hej igen
 
fastigheten Härbärget 5:8 i Göteborg har grävts ut och rapporterats! Denna tomt ägdes av Erik Fransson Schröder under perioden 1660-1669. Bland de många fynden märks ett flerta fragment av keramik (både från bruksföremål och kakelugnar), glas (från Venedig bland annat), kritpipor från Holland och England, samt en del myntfynd. Det finaste av de senare, en holländsk dukat, knyter arkeologerna till Erik Fransson Schröder!  
 
Rapporten kan köpas från Rio Kulturkooperativ (100 kr), alternativt läsas direkt på nätet:
 
http://www.riokultur.se/SU-Harbarget.pdf
 
mvh//Tim

2012-03-11, 02:55
Svar #25

Utloggad Emma Kristiansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2012-08-22, 09:29
    • Visa profil
Hej!  
Jag letar efter föräldrar/anor till Anna Schröder/Skröder, född 1795-11-05, i kristianstad? inte säker.
Hon fick en dotter, Kjersti Månsdotter, oäkting, 1818-03-23 i Ugerup,Köpinge(L).  
 
Mvh Emma

2012-03-24, 22:03
Svar #26

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 15:59
    • Visa profil
Hej  
Förra gången jag använde mig av nättidningen Rötter så fick jag en farfar, inte illa! Detta skedde inom loppet av två timmar. Tack till alla er som så fantastiskt hjälpte mig med detta. Så här är det nu!
Min farfar Gustaf Vilhelm Berg (Sjöström)f.27 mars 1895 på Allm. BB i Sth. av og piga Kristine Vilhelmine Berg f. 1873 7/6 i Lenviken, Norge. Kristine V har någon form av anknytning till Gävle, enligt Kyrkoboken. men osäkert vad. När Gustaf Vilhelm är 6 år 1901 lämnas han till målarmästaränkan Emma Maria Sjöström i Gävle f. 1839.  
Kristine gifter om sig 1901 med Axel Schröder f. 1864 9/9 i Fryksände i Värmland. I äktenskapet föds flera barn. Familjen är boendes i Ljusne Gävleborgslän. Finns det någon som kan hjälpa mig med var Kristine Vilhelmines föräldrar hette, och vilket Lenviken är det i Norg, finns två. Och till sist var söker man efter adoptionspapper, eller papper på adoptioner. Kan någon också svara på vad gjorde Kristine Vilhelmine Berg i Gävle, var hon möjligen piga i familjen Sjöström?? Emma Maria hade nämligen två söner i samma ålder som Kristine Vilhelmine. Tar änkan hand om pojken för att hon vet vem fadern är? Vilda fantasier, men klart intressant att veta.
Mycket mycket tacksam för minsta lilla information.

2012-03-25, 00:07
Svar #27

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10488
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 20:25
    • Visa profil
    • Gensvaret
Ewa, det ser ut som om Kristine Wilhelmines föräldrar är noterade i Allm. BB:s födelsebok: Nils Berg Kristiansen och Karin (Karen) Anna Sedeniussen. Familjen återfinns bl.a. i den norska folkräkningen 1875. Hemvisten är då Målsjord, Lenvik, Troms. Moderns namn har dock blivit en smula förvanskat i denna andrahandskälla:
 

 
Sök gärna vidare själv här. Man får också fram en hel del andrahandsuppgifter om familjen när man googlar.

2012-03-25, 12:43
Svar #28

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 15:59
    • Visa profil
Tack Åke för dina fina tips den 25 mars
Jag skall verkligen följa dem och försöka leta mig fram till varför Kristine Vilhelmine, Norsk undersåte, hamnar i Gävle och sedan föder sitt barn i Stockholm, återvänder till Gävle. Var arbetar hon t ex? jag söker mig vidare nu när jag har en god utgångspunkt.
Jag blir bara lite konfunderad, det rör säkert min okunnighet i släktforskningens virvlande labyrint, varför står den og moderns föräldrar i födelse- och dopboken? Är det vanligt? har det att göra med föräldrarnas ansvar eller flickans omyndighet att göra?  
Tack ännu än gång
Ewa

2012-03-25, 18:01
Svar #29

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10488
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 20:25
    • Visa profil
    • Gensvaret
Kanske fanns föräldrarnas namn noterade på den attest som Kristine Vilhelmine visade upp. Det hela ger intryck av att vara ett avskrivningsfel som sedan korrigerats.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna