ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Scammel  (läst 695 gånger)

2015-02-21, 20:35
läst 695 gånger

Utloggad Morgan Scammel

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2015-03-16, 19:49
    • Visa profil
Hej
Jag har länge försökt hitta mina rötter i namnet Scammel. Vi är bara några familjer som heter det i Sverige och alla kommer från samma släkt. Det jag vet är att min farfar hette Frederick Ernest Scammel, född 18 Nov 1933 i Belgien och död 1960 i Sverige. Fredericks mamma hette Lucy eller Luci men jag vet inte efternamnet, hennes mor hette Omi.
 
Min farmor hade ett kort förhållande med Frederick och när min far föddes växte han upp i fosterfamilj inom släkten. Vi tror att Fredericks far var nazist och därför är det svårt att få tag på information, på de kort vi har är hans ansikte utsuddat eller bortklippt. Lucy (Luci) och hennes mor var judinna och flydde från Tyskland till Belgien och vidare till England, under flykten föddes Frederick i Belgien.
 
Jag är ganska ny inom släktforskning

2015-02-21, 20:52
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Kolla om det finns en utlänningsakt för Frederick Ernest Scammel.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2015-03-16, 19:49
Svar #2

Utloggad Morgan Scammel

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2015-03-16, 19:49
    • Visa profil
Tackar! Fick en dossier på 155 sidor med posten igår :D

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna