ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Röklander  (läst 1346 gånger)

2000-06-26, 21:35
läst 1346 gånger

Lena Johansson

Hej!
Jag söker Henrik Michelsson Röklander f.1748-04-04 i Rökland, Alnö (Y). Son till Mickel Nilsson, Rökland, Alnö (Y).  
 
Henrik står antecknad som boende i Stockholm då han är dopvittne till ett brorsbarn, och bör då troligen ha flyttat till Stockholm.
 
Vore roligt om någon känner till honom...
mvh
Lena

2006-06-07, 16:08
Svar #1

Åsa Hjalmarsson

Hejsan! Jag ska tydligen ha en Röklander i min släkt som tydligen arbetat som sierska. Hon ska även ha gett ut böcker. Klickar detta någonstans? Skulle vara kul att veta lite mer. Kan ha hetat Alice eller likande...

2006-06-08, 15:25
Svar #2

Utloggad Lena Widell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2020-04-14, 18:01
    • Visa profil
Hej!
Vad kul att ha fått ett svar efter sex år :-)
Nej, det är inget som klickar, men vet du mer om hennes ursprung så vore det kul att veta.  
mvh
Lena

2006-12-16, 03:47
Svar #3

Åsa Hjalmarsson

Jag har fått ett mail av någon som tydligen åtminstone visste lite vem det var. Hon hette Agnes Röklander och var min pappas faster. Hon omnämns i böcker som Jag hör skriven av Astrid Gilmark. Utgiven av Bokförlaget Robert Larson AB 1971 men jag har inte kollat upp det än. Vet du något mer om Henrik Röklander?

2007-05-14, 22:46
Svar #4

Elisabet Röklander

Hej Lena!
Nu har det gått ett tag sedan du postade inlägget, men som svar på din fråga så känner jag till Henrik Michelsson Röklander då han är en förfader till min morfar. Jag har vidare information om honom och hans familj. Är du intresserad så kan jag återkomma.
 
Med vänlig hälsning
Elisabet Röklander

2007-08-27, 16:46
Svar #5

Utloggad Lena Widell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2020-04-14, 18:01
    • Visa profil
Hej!
Såg ditt meddelande igår. Ja, jag är fortfarande intresserad av att få veta mer om Henrik Mickelsson Röklander. Han är en av de två förlorade släktgrenarna i Röklandssläkten. Röklandssläkten är en släktförening med Mickel Nilsson som stamfader. Vi har haft en släktsida på Internet, men den försvann när servern den låg på lades ner. Ska när jag får tid revidera den och lägga upp den på nytt. Men tid är bristvara. Själv härstammar jag från Fredrik Mickelsson, en av de tio bröderna. Jag har en hel del material du kan få ta del av om släkten om du är intresserad.
 
mvh
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna