ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Roy  (läst 616 gånger)

2000-11-23, 22:36
läst 616 gånger

Utloggad Eva Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2013-10-31, 12:09
    • Visa profil
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med någon som härstammar från familjen Roy som kom från trakten kring Göta Kanal. Stamfadern är Alexander Roy som var kanalmekaniker och arbetade på Göta Kanal. Hans son Wilhelm flyttade till Svenjunga.
Vänl hälsn. Eva Pettersson

2001-11-01, 20:28
Svar #1

Torbjörn Lindberg

Mitt intresse är primärt familjen Pohl. Som du noterat på annan plats var Alexander Roy gift med Maria Pohl. Hon var sannolikt dotter till Johan Peter Pohl. Mer om J P Pohl kan du läsa i: Carl Eric Kjellin. Minne af Johan Peter Pohl. Sluss- och kyrkobyggmästare. L J Hierta Förlag,1833. Själv har jag inte lyckats passa in denna Pohl bland mina egna.

2001-11-19, 21:37
Svar #2

Utloggad Eva Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2013-10-31, 12:09
    • Visa profil
Tack Torbjörn för ditt svar! jag ska snarast söka den skriften på biblioteket. hoppas det går att få tag i den

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna