ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ristimäki  (läst 842 gånger)

2010-03-08, 11:39
läst 842 gånger

Utloggad Jill Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2010-03-18, 08:56
    • Visa profil
Jag söker information om Släkten Ristimäki.
Min mormor hette som ogift Jenny Ingeborg, Ristimäki. Hennes far hette Johan Konstantin Ristimäki och var gift med Maria Ristimäki (ogift Kemi). Hon ska ha varit född i masugnsbyn och han i Finland.
Är det någon som kan tipsa om vart jag ska söka?

2010-03-09, 11:19
Svar #1

Utloggad Irene Poignant

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2015-12-21, 13:47
    • Visa profil
Hej Jill!
 
Har du födelseår på personerna? Var var de bosatta när din mormor föddes?
 
Mvh
Irene

2010-03-10, 08:11
Svar #2

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Jag har tittat efter Johan Konstantin Ristimäki i den finska databasen Hiski, alla församlingar, men inte funnit honom. Namnet Ristimäki finns dock i många församlingar. Hiski uppdateras allt eftersom och via den kan du också få tillgång till scannade kyrkoböcker. Varför inte försöka titta där själv?
www.genealogia.fi, På svenska, Hiski, Sökprogram för historieböcker.
 
Under 'Uppgifter om församlingen' återfinner du 'Digiarkisto', de scannade kyrkoböckerna. Ledtexten är på finska, men kyrkböckerna fram till 1800-talet är förda på svenska. Även här gäller, att allt är ännu inte inscannat.
 
Lycka till!

2010-03-18, 08:56
Svar #3

Utloggad Jill Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2010-03-18, 08:56
    • Visa profil
Hej Ritva
Jag tror att mormor föddes i Porjus. Jag har fått information om att Johan var född 17 november 1880 i Alavus men det är lite osäkert.
Jag ska försöka kika i kyrkoböckerna och se om jag hittar något, tack för hjälpen!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna