ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rafwel / Räfwel  (läst 651 gånger)

2004-07-27, 10:00
läst 651 gånger

Ann-Sofie Svensson-Larsson

Är det någon som stött på detta efternamn och då speciellt en Olof Rafwel född 1651

2004-07-30, 22:21
Svar #1

Stig Eriksson

Ann-Sofie. Om du inte ger mer uppgifter om vad du förmodligen redan vet om denne Olof, t ex var han bodde, hustru, ev barn osv, så minskar dina chanser att någon vill lägga ned tid på att hjälpa dig.

2004-07-31, 18:39
Svar #2

Ann-Sofie Svensson-Larsson

Olof ska ha varit född 1651 men jag vet inte vart, Han fick 3 barn: Sonen Anders 1689, Dottern Kerstin Omkring 1692 och sen ytterligare en dotter men henne har jag inte någon namn uppgift men hon ska vara född 1699. Alla barnen ska vara födda i Otterstad, Hans hustru ska vara Kerstin Andersdotter född 1660 vilket datum vet ja inte. Det är allt jag har och det jag skulle vilja veta är ju vart Olof är född och vilket datum även vilka datum barnen är födda eller iaf tips om vart jag kan finna dessa uppgifter.

2006-02-25, 11:20
Svar #3

Utloggad Knut Bryn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 84
  • Senast inloggad: 2008-03-31, 22:00
    • Visa profil
På 1630- og 1640-tallet arbeidet Nils Nilsen Räfvel og Jonas Nilsen Räfvel ved et av de første store kopperverk i Norge (Kvikne vest for Røros). De skal ha kommet fra Falun i Sverige. Nils, Jonas og deres etterkommere arbeidet som kolare og smältare. Mon tro om Räfvel og Rafwel kan være samme familie?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna