ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nordblom  (läst 1237 gånger)

2008-02-29, 09:51
läst 1237 gånger

Utloggad Mikael Nordblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:56
    • Visa profil
Det finns flera släkter Nordblom i vårt land. Själv tillhör jag den som innehåller många präster på västkusten. Den släkten Nordblom försöker jag kartlägga sedan en tid. Men det skulle vara roligt om någon hörde av sig som sysslat med andra Nordblom-släkter. Jag vet t ex att det finns Nordblommar, som inte tillhör vår släkt, i Alingsåstrakten, i Stockholm, i norra Bohuslän och, tror jag, längs bottenvikskusten i norr. Lite skämtsamt har vi i vår släkt talat om präst-nordblommarna, tandläkar-nordblommarna och fyrvaktar-nordblommarna. Ligger det någon som helst sanning i dessa generaliseringar? undrar
Mikael Nordblom
Ytterby utanför Kungälv

2008-08-10, 21:38
Svar #1

Utloggad Kerstin Malm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 508
  • Senast inloggad: 2016-04-03, 23:05
    • Visa profil
    • www.ahlbergare.se
Hej!
 
Du känner väl till prästen Anton Wilhelm Nordblom, som var komminister i Myckleby och gifte sig med två systrar Meuller, Johanna Ulrika och Augusta Bernhadina? Om inte, så har jag en del data på dem.
 
Kerstin M

2008-08-17, 18:08
Svar #2

Utloggad Mikael Nordblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:56
    • Visa profil
Anton Wilhelm var min farfars far, så honom tror jag mig ha kartlagt...
Om du har kommit långt då det gäller systrarna Meullers anor bland de småländska prästerskapet så håller jag just på med dem. Här kanske vi kan utbyta en del. Men förmodligen på ett annat forum - kanske via mail direkt.
 
Mikael

2010-02-28, 22:22
Svar #3

Utloggad Berit Jönsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 433
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:24
    • Visa profil
Hej  
Olof Nordblom gifter sig med Anna Christina Utberg 1772 vid Göteborgs domkyrkoförsamling och får sonen Anders 1774-02-06.  
Jag undrar vilka som är Olofs föräldrar och var dom bodde?
Mvh Berit

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna