ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nihlén  (läst 1094 gånger)

2005-03-20, 18:23
läst 1094 gånger

Utloggad Bengt Bengtsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 206
  • Senast inloggad: 2020-04-02, 18:55
    • Visa profil
John Nihlén (1901-1983) var en välkänd kulturpersonlighet som författade en mängd böcker. Det finns även en Nils Nihlén som levde ungefär vid samma tid och jag undrar om någon kan ge mig besked om de var bröder eller om de hade annat släktskap?

2005-03-21, 07:39
Svar #1

Utloggad Gudrun Wallengren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1094
  • Senast inloggad: 2018-04-29, 22:23
    • Visa profil
Jeg har en familie Nihlén fra Kristianstad. Mellem 1863 og 1879 fik skolelærer Petter Nilsson Nihlén og hans hustru Anna Cecilia Hallberg 10 børn. Du finder fortegnelsen over børnene under slægtsnavne Ahlberg, indlæg 4. jan. 2003, kl. 8.10. Fire af disse børn dør tidligt. Blandt de der lever er fire døtre og sønnerne Nils Axel Wilhelm Nihlén, f. 1864 og Carl Hilding Julius Nihlén, f. 1868. Jeg ved ikke om denne familie kan have forbindelse med John Nihlén og/eller med Nils Nihlén. I efterladte slægtspapirer nævnes Axel Nihlén og søsteren Ida Nihlén. Der er også et par fotos fra Kristianstad som jeg mistænker kan have forbindelse med familien Nihlén: #2114 og #9278. Samtlige fotos fra denne del af slægten kan søges på #1213. Der er ret så mange ukendte personer. Venlig hilsen Gudrun

2006-06-21, 13:48
Svar #2

Johanna Nyhlén

Kan efternamnet Nihlén ha någon koppling till mitt efternamn Nyhlén? Söker information om min släkt och är tacksam för svar/hjälp. Ex på personer i min släkt: Evert Nyhlén gift med Agda Lars Nyhlén gift med Eva-Lena vars tidigare efternamn var Wallberg (mina föräldrar) ni når mig på mailen smiley_004@hotmail.com Tack!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna