ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Moléen / Moleen / Molén  (läst 441 gånger)

2006-12-08, 17:50
läst 441 gånger

Ann Britt Bergström

Hej!
 
Har någon av er stött på någon med namnet Moléen med olika stavningar? Jag har en anfader som heter Anders Mol?en född 1724-05-08, var vet jag inte, och död 1889-11-10 i Öja socken, Södermanland. Han var Kamrer vid Kungliga Veteskapsakademien i Stockholm och först gift med Anna Christina Malmberg född 1717 och död 1792-09-10 i Öja socken. Inga barn i det äktenskapet. Efter första hustruns död gifte han, vid 69 år ålder, om sig med pigan Stina Ersdotter, född 1774-09-29, som då bara var var 19 år. Efter giftermålet kallades hustrun Christina Moström i husförhörslängderna.
Med andra hustrun fick Anders 3 döttrar, varav två levde till vuxen ålder. Hans dotter Andrietta Erica Wilhelmina Mol?en ( född 1797-10-21 i Öja socken)är min farmors farmors mor.
Så - finns det några fler med namnet Moléen, så kanske kanske jag kan få några ledtrådar till var Anders är född.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna