ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Liljestrand  (läst 874 gånger)

2000-01-06, 20:00
läst 874 gånger

Tommy Nilsson

Är det någon som vet någonting om släkten
 Liljestrand från Brunskog,Mangskog utanför
 Arvika(Värmland).
 Tacksam för svar...

2000-06-06, 19:29
Svar #1

Utloggad Roger Agartsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 52
  • Senast inloggad: 2013-09-15, 18:44
    • Visa profil
Hej Tommy
 
Släktforskar i Ransbergs församling
och där fanns en Pettersson släkt.
Några av sönerna tog namet Lidén
efter torpet Liden,men några tog även  
namnet Liljestrand.Ca.1895 flyttade en
Liljestrand till Värmland.
Kan det vara din släkt?
Återkommer med mera uppgifter.
 
Hälsningar
 
Roger Agartsson

2004-08-09, 14:33
Svar #2

Mia Liljestrand Wedin

Hej!
Min farfars far hette Per-olov (olof) Pettersson, kom från en by i färila som heter töva, närhan reste till usa hette han pttersson när han kom hem hade han bytt namn till Liljestrand.Är lite intresserad av min farfars fars historia, det kanske finns någon som vet något, maila mej gärna

2005-02-19, 19:52
Svar #3

Leena Liljestrand

Jag söker information om min finska släkt (Liljestrand) som härstammar från Nylands län i Finland, närmast Sjundeå- och Ingå-trakterna. Min morfar hette Erik Evald Liljestrand, f 30.1.1910, stupade i Pitkäranta (nu på den ryska sidan) i fortsättningskriget 1940. Hans far Henrik Evald Liljestrand, gift med Augusta, f. Grönlund, omgift Rekkoo. Jag vill gärna följa Henrik Evalds och Augustas spår, vilka var deras föräldrar?
 
 
Inlägget flyttades 28 mars 2009 från Södermanland: Efterlysningar: Bie, där det av oklar anledning postats.
Camilla Eriksson, moderator Södermanland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna