ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lengqvist  (läst 1238 gånger)

2011-05-24, 10:21
läst 1238 gånger

Utloggad Magnus Moding

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 103
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 22:12
    • Visa profil
Hej, jag söker föräldrarna till Erik Lengquist(med reservation för stavningen), död i Växjö. Han var gift med Christina Catarina Aschelöf och hade dottern Erica Maria, född 14/11 1758 i Växjö. Erica Maria gifte sig 15/9 1775 i Växjö med Petter Modigh.

2011-05-24, 21:00
Svar #1

Utloggad Gunno Grahm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2022-02-09, 14:58
    • Visa profil
Hej Magnus!
Enligt mina noteringar är handelsmannen och borgaren Erik Lengqvist son till underskulten Lago Lengqvist o.h.h Gunilla Svensdotter från Göteborg. Lago dog 1736-10-06 i Göteborg. Inga övriga data om honom o.h.h har jag funnit. Se även Smålands Nation i Lund sid 121 av Carl Sjöström, mantalslängd för Göteborg samt bouppteckning efter Lago Lengqvist , upprättad 1737-10-06.
M.v.h. / Gunno  
P.S. Denna fråga är även införd under Växjö och bör väl tas bort där?  
Ja, den är nu borttagen. Dubblering av inlägg är inte tillåtet. / mvh Moderator Släkter

2021-01-04, 22:30
Svar #2

Utloggad Erik Lind

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2021-06-30, 02:54
    • Visa profil
Släkten Lengquist uppenbarade sig precis i mitt släktträd. Samme Erik (Lagos son) Lengquist o.h.h. CC Askelöf. Lago verkar vara ett extremt ovanligt förnamn. Är det en variant av Lage?

Sen undrar jag om någon vet något annat intressant om familjen Lengquist.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna