ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kula  (läst 375 gånger)

2012-12-01, 18:07
läst 375 gånger

Utloggad Christian Rosander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 14:52
    • Visa profil
Hej!  
 
Carl Kula, f. 1807 i Fasterna och d. 1862 i Rinmbo, är en stamfader till Ulla Ing-Britt Kullman född i Rimbo, nu levandes i Danderyd (en granne till mig), försöker jag hjälpa att utreda hennes släkt från Rimbo och Vätö bl.a.  
I ett inlägg i Anbytarforum från 1999 och ett ifrån 2002 har en Cissi Kullman frågor kring Ullas farmor, Anna Dorothea Blomberg f. 29 jan.1874 i Finsta, Skederid (AB) och död 23 dec. 1953 i Björkängen, Vätö. Så jag letar okså efter Cissi för att kolla om hon har något matnyttigt i sin forskning.  
Hennes mailadress i anbytarforum fungerar inte, så hon kanske inte är aktiv längre.  
Finns det någon anna forskare som har koll på Kullman-säkten i Stockholms län, företrädelsevis Norrtälje.
 
 
Med vänliga hälsningar  
Christian Rosander

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna