ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 06 mars, 2006  (läst 2804 gånger)

2000-01-11, 20:00
läst 2804 gånger

Ingvar Dahl

I Norrland och på sina håll i Sydsverige finns kända medlemmar av Kråka-släkter. Jag söker dock uppgifter kring utbredningen av detta släktnamn i Värmland och Närke under 1600-talet. Främst gäller det kaptenen Olof Kråka, härstammande från Varnum(S), som värvades till Närke-Värmlands regemente på 1640-talet och deltog i slutfasen av 30-åriga kriget. Han var vid den tiden förankrad i Korpetorp, Svennevads socken (T). Efter att snabbt ha stigit i graderna stupade han som kapten för eget kompani år 1657 i kriget mot danskarna. Av allt att döma levde syskon/ättlingar bl a i Asker (S) under slutet av 1600-talet. En förmodad son, löjtnanten Olof Olofsson Kråka flyttade på 1660-talet till Långserud (S), där han avled 1686.
 
Alltså - jag är tacksam för att få ta del av alla upptäckter av Kråka-namnet/folket i Närke/Värmland under 1600- och början av 1700-talet.

2000-04-17, 18:12
Svar #1

Utloggad Pia Duberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2012-02-26, 22:43
    • Visa profil
hEJ
Cirka två mil utanför Uppsala, i Västeråkers socken finns en mycket gammal grav där det ligger en Kung Kråka begraven, kan det ha med varandra att göra?Denna bygd är rik på gravar från bronsåldern och framåt, vet ej när denne kung levde, kanske Upplandsmuséet vet något?
Mvh Pia Duberg,Västeråker

2001-01-07, 19:49
Svar #2

Marianne Andersson

Ingvar Dahl
SVEN KRÅKA. Flyttar nu över diskussisonen  till rätt sida. Du säger Dig ha stött på min ana Sven Kråka i Ditt sökande efter Dina anor. Kan Du erinra Dig var Du träffade på honom? Min Kråka var född ca 1630, men vet inte var. Dog gjorde han i Lund 21/12 1724. Tacksam för all hjälp.

2001-01-09, 22:31
Svar #3

Ingvar Dahl

Hej Marianne! Nej, jag kan nog tyvärr inte komma med så mycket mer av värde för Din forskning. Jag har bara någonstans sett namnet Sven Kråka i förbigående, men kan inte nu hitta uppgiften var någonstans. Jag gissar att det kan ha varit i någon av alla de Släkt och Hävd från 1980-talet som jag bläddrat igenom. Hittar jag något så skickar jag ett mail.

2001-01-09, 23:21
Svar #4

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Saxat ur min antavla:
 
Jöns Andersson Sparf, d 1691 (bg 29/11) i Bjärkeryd, Kisa sn, länsman, bosatt i Bjärkeryd, g 1671 25/6 i Kisa m Margareta Larsdotter Jern, f 165(5) i Kättestorp, Kisa sn, d 1732 24/3, länsmanshustru i Bjärkeryd, Kisa sn (g 2:o m Per Kråka)

2001-05-10, 11:36
Svar #5

Utloggad Hans F Ericsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2017-11-02, 15:30
    • Visa profil
Varning för villospår!  
 
Här riskerar oerfarna släktforskare att vilseledas. Dessutom kan två seriösa forskare bli illa berörda.  
 
Det gäller en antavla som Björn Pilström publicerar på nätet, Min exfrus mormors antavla med www.genealogi.se/antavlor/pilstr02.htm som adress. Här presenteras den gäckande stamfadern till den frejdade birkarlssläkten Kråka. Som far till Anders Nilsson Kråka anges nämligen underlagmannen Nils Hansson Djäkn. Utan frågetecken, utan förbehåll. Som referens anges NJ, varmed förstås Nils Joëlson i Malmö.  
 
För det första: filiationen dvs kopplingen far/son är inte dokumenterad, den är en spekulation vilket borde markeras på något sätt. T ex med frågetecken framför namnet, med angivelsen (spek) efter namnet, eller med kommenterande text.  
 
För det andra, Nils Joëlsons roll i sammanhanget är överdriven, han är enligt egen uppgift blott förmedlaren av material som han inte kan gå i god för.  
 
Den forskare som BORDE ha nämnts istället är Olle Malmsten som har gjort en förtjänstfull insats med att kartlägga stora delar av släkten Kråka. Resultatet finns i form av 52 maskinskrivna sidor med den mångordiga titeln: Komplettering till kyrkoherde Albert Nordbergs utredning Om den norrbottniska birkarlssläkten Kråka, omfattande åren 1500-1992. Det är härifrån som uppgifterna om Nils Hansson Djäkn är hämtade. Men OBS! Nils Hansson Djäkn anges här som TROLIG stamfar. En klar och tydlig reservation.
 
Sedan kan man ju alltid diskutera terminologin, ordens valörer. Själv uppfattar jag ordet trolig som att sannolikheten är större än för alla andra alternativ tillsammans, dvs högre än 50 procent. Innan Olle Malmsten redovisar skälen för sitt antagande kan jag inte bedöma graden av sannolikhet. På ansedelns namnrad skriver jag därför NILS (KRÅKA?) och i textkommentaren bl a: Stamfar för släkten Kråka - trolig stamfar hävdar Olle Malmsten i Luleå på grunder som ännu inte redovisats - skulle möjligen kunna vara underlagmannen Nils Hansson Djäkn
 
Mvh
Hasse E i Solna
 
PS. I den pilströmska antavlan placeras underlagmannen i Sunderbyn, Råneå. Bör ändras till Södra Sunderbyn, då i Lule sn, nu i Nederlule sn.

2001-05-14, 12:31
Svar #6

Utloggad Björn Pilström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-04-13, 17:08
    • Visa profil
Hans!
 
Som det nu är ett antal år sedan jag publicarade min antavlor i den då gryende nättidningen 'Rötter' börjar jag inse at det är dags att dra tillbaka dessa för en ordentlig revision av alla under åren inkomna rättelser och tillägg. Där finns bl.a. de av dig här påpekade ofullkomligheterna vad gäller säkerhet, referenser etc.
Då den av dig här refererade antavlan kom till i min ungdom som oerfaren släktforskare (för knappt tio år sedan) så brukade jag då referera till den till mig primäre uppgiftslämnaren, vilken i det här fallet var Nils J. Detta underlättade min källkontroll och var till viss del styrt av Holgers begränsade funktionalitet. Jag är den förste att medge att även det material jag fått av Nils refererade Olle Malmsten som källa och att detta rätteligen borde anges.
Detsamma gäller uppgiften om Nils Hansson Djäkn som stamfader för släkten kråka. Denna uppgift är osäker, och detta anges även i det materail jag fått från Nils, och det var en miss av mig att inte ange detta i antavlan.
Ang. Sunderbyn så visste jag inte det!
 
Tack än en gång för upplysningarna, och jag hoppas kunna rätta alla mina antavlor under den närmaste tiden.
 
/Björn Pilström

2002-04-04, 21:47
Svar #7

Barbro Söderman

Sent omsider råkade jag se frågan om Sven KRÅKA och insåg att det är samma man som jag har i min forskning. Jag har inga uppgifter om födelseort, men födelseår 1630, och att han var gift med Anna
Christina Barckman, okänt födelseår. De fick tillsammans bla dottern Ingeborg KRÅKA f 1672 i Lund och död 1738 i Borås. Hon var gift med Sven Wijndruf 1664-1722, postmästare, statsnotarie och rådman i Borås.Son till Elias Svensson Wijndruf d 1685( även han postmästare och rådman i Borås) och Ingeborg Hufuedsdotter d 1682.  
Tyvärr har jag bara skrivit ner min ana Ingeborg Kråka, troligen hade de väl fler barn.

2002-04-05, 20:55
Svar #8

Utloggad Niklas Hertzman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1073
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 13:52
    • Visa profil
    • web.telia.com/~u40107259/
Hej Sven Kråka forskare !
Även jag har i utkanten kommit in på Sven Kråka i Lund.
Sven Kråka har ett eget arkiv, som finns på Landsarkivet i Lund. Har inte tittat i det själv, men följande står att läsa om det på NAD-skivan:
 
Arkiv: Sven Kråkas och hans hustru Anna Christina Berckmans familjearkiv
Arkivbeskrivning:
På vad sätt detta arkiv hamnat i landsarkivet är oklart. Sannolikt har de medföljt antingen Lunds stadsarkiv eller Lunds domkapitels arkiv. Sven Kråka, född omkring 1624 hade fram till 1658 varit i mångårig tjänst som godsskrivare och -bokhållare hos Nils Kaggs moder Margareta Bonde på Skedvisund. Sedan han beklätt andra tjänster av liknande slag på adliga gods och efter en tid som regementsskrivare (1662) blev Sven Kråka på landsdomaren Ulff Bondes förslag år 1666 utnämnd till landstingsskrivare i Skåninge landsting med säte i Lund. I samband med svenska lagens införande 1683 avskaffades landstingen och därmed landstingsskrivaretjänsterna för att ersättas av lagmanstinget. Sven Kråka utnämndes då till inspektor vid domkyrkan i Lund. Han tycks dock samtidigt ha haft viss befattning med domböckernas förande vid det nyinrättade lagmanstinget. Med domkyrkoinspektorstjänsten förenade Kråka postmästaretjänsten i Lund. Tjänsten som domkyrkoinspektor lämnade han 1693, postmästaretjänsten år 1717. Han avled 1724 i en ålder av nära 100 år. - Efter Kråkas död drev änkan, Anna Christina Berckman, inackorderingsverksamhet för studenter i Lund.
 
Tid: 1658-1738
Arkivet omfattar endast en volym. Denna volym innehåller: Sven Kråkas papper: (1658-1717): Betyg, fullmakter, instruktioner m.m. 1658-1717. - Brev från bl.a. Lars Kagg (1659, 1660) Ulff Bonde (1666). Magnus Gabriel de la Gardie (1677) m.fl.-1709. - Räkenskapshandlingar (kvittenser) 1683-1709). Anna Christina Berckmans papper: (1700-1738). Brev, 1713-1736 (rörande inackorderingar etc). Räkenskapshandlingar (kvittenser), 1700-1738.
 
Hoppas att det var några nyheter.
Niklas Hertzman

2002-04-05, 23:59
Svar #9

Barbro Söderman

Tack! Det var roligt med den informationen. Postmästare var tydligen en vanlig syssla i släkten. Vore roligt om någon också känner till hans och/eller hustruns anor. För min del tar den grenen stopp där.

2002-04-06, 16:58
Svar #10

Utloggad Niklas Hertzman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1073
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 13:52
    • Visa profil
    • web.telia.com/~u40107259/
Hej Barbro !
Anna Christina Berckman skall vara dotter till en ryttmästare Berckman [enl. Lunds stifts herdaminne] och Gundela Timmerman. Gundela Timmerman är född 29/11 1636 i Stockholm [enl. gravsten (Lunds stifts herdaminne 5:56ff)] och död 20/1 1705 i Hyby (M), själaringdes 21/1 1705 i Lund och bouppteckning förrättades efter henne 18/9 1706 i Lunds rådhusrätt.
Gundela Timmerman gifter om sig med kyrkoherden i Hyby Gustaf Wisingh, född 2/1 1647 på Visingsö och död i Hyby 1697 15/5.
Följande barn är kända till Gundela.
1. Gustaf Carl Berckman, född omkring 1663, död 1738 i Norrköping, jägmästare och rådman i Norrköping.
1. Gunilla Berckman gift 1:o med kh i Finja Vitus Bering (-1711), gift 2:o 1711 i Finja med kh i Frillestad och Ekeby Hans Orstadius (1684-1712), gift 3:o 1713 i Frillestad med kh därstädes Oluas Lundahl (1682-1725).
1. Anna Christina Berckman, gift med Sven Kråka.
1. Sophia Juliana Berckman, gift med kyrkoinspektor Albrekt Didriksson (-1710).
2. Herman Wisingh, död som liten.
2. Hermana Wisingh, död som liten.
2. Helena Wisingh, född 1679, död 1715 i Hyby. Gift 1698 i Hyby med faderns efterträdare Lars Feuk (1673-1715). Lars är bror med min ana och det är därför jag har samlat på mig en del uppgifter.
 
Avslutningsvis Gundela Timmermans bouppteckningsingress [Lunds rådhusrätt FIIa:6 s.543]:
A:o 1705 d.18 september woro samptel: Borgmästare och Rådh uti Lundh församblade uti Secreterarens och Påstförwaltaren Edla och wällbetrodde Hr Sven Kråkas huus att låta Inventera, Registrera och wärdera qwarlåtenskaperna efter afledna Probstinnan uti Hyby sahl: fru Gundella Timmerman efter sahl. fru Probstinnans Herrar swågrar och arfwingars skrifteliga begäran, som der efter dehlas skall mellan wälb:de arfwingar nembl: sahl. Probstinnans sohn Hr Jägmästaren Edla och Wälb:de Gustaff Berckman och Herrar mågar, Hr Secreteraren Kråka, Hr Inspectoren Albregt Diedricksson, Pastoren uti Hyby Hr Magister Laurentius Feuk och Hr Pastoren uti Finia försambling Hr Vitus Bering, warande närwarande Hr Secreteraren Kråka, Hr Magister Feuk, Hr Inspectoren Albregt Diedricksson och studenten Mons:r Zacharias Melander befullmächtige af Hr Jägmästaren Berckman på dess wägnar ... fru Inspectorskan Sophia Juliana Berckman och fru pastorskan Gundella Berckman, Secreterskan Anna Christina Berckman.
Niklas Hertzman

2002-04-06, 18:29
Svar #11

Barbro Söderman

Hej! Det var mycket ny information! Jag fick upgifterna om Sven Kråka och hans hustru av en person som forskatbla om släkten Windrufva, alldeles i början av mitt eget släktforskande. Då var jag slarvig med källor (vilket jag inte är längre).
Tyvärr vet jag därför inte varifrån detta  kommer, men jag fick i alla fall uppgiften att Sven Kråkas fru skulle heta Anna Christina  
LARSdotter Berckman, vilket i så fall bör innebära att ryttmästare Berckman hette Lars i förnamn.  
Tack för din hjälp!

2002-04-09, 19:08
Svar #12

Marianne Andersson

Ingeborg Kråka
 
Sven Kråka, fadern till Ingeborg, var gift 2 ggr. 1:a ggn med Anna Larsdotter Almgren född 24/5 1654 i Tingstads sn, E-län. Sven och Anna fick vad jag vet fem barn, ett av dem Ingeborg. Jag har inget dödsdatum för Anna L.dotter Almgren. Men Sven gifte om sig med Anna Christina Larsd. Berckman. Enl. mina uppgifter blev detta äktenskap barnlöst.
Ingeborg Kråka gifte sig 11/7 1692 i Lund med Sven Windrufva, son till Elias Svensson Wijndruf och Ingeborg Hufwedsdotter Borås. Om släkten Widrufva finns hur mycket intressant som helst att läsa i Borås stads historia.

2002-04-09, 20:11
Svar #13

Barbro Söderman

Tack vare Marianne fick jag den här informationen  
och tack för att du la ut rättelsen, det glömde jag att göra. Jag har förstått att jag inte är den enda som haft fel uppgifter om Sven Kråkas fruar och vem som var mor till hans barn. Vad jag förstår var han dessutom själv betydligt äldre än sin andra hustru.

2002-06-05, 22:55
Svar #14

Utloggad Patrick Ohlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
    • www.bjenberg.se
Hej,
 
Jag har i min antavla en herre vid namn Anders Olofsson Kråka Rådman i Luleå. Född 1674, Gift med Anna Bachman (död 1715), deras son var Mag. Olaus Andre? Sund (1713-28), f. 1674.
 
Är det någon som vet mera om denne Kråka så är jag tacksam för svar.
 
Mvh Patrick Ohlsson i Västernorrland

2002-06-06, 05:06
Svar #15

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21988
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 22:13
    • Visa profil
Hej Patrick,
sök på ordet Kråka här så hittar du flera diskussioner om denne man och även hustruns anor.
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

2003-04-06, 08:19
Svar #16

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Det verkar finnas flera Kråk-släkter, eller är det samma? Har måhända Olof Olofsson Kråka d 1657 i Halmstad någon koppling med Kråkorna ifrån Luleå ?
 
Hälsningar Christina Claeson

2004-01-07, 20:41
Svar #17

Ingvar Dahl

Hej Christina! Sent omsider har jag upptäckt din fråga. Såvitt jag förstår finns ingen koppling mellan Halmstads-Kråkan och den norrländska släkten. OOK var uppenbarligen bondpojk från Varnum i Värmland, innan han värvades i Närke till sin militära karriär. Det finns dock f n inga indikationer på att någon Kråkasläkt har funnits i Varnum (socknen runt Kristinehamn i sydöstra Värmland), därför är det troligt att Olof Olofsson tog sig namnet Kråka i samband med sin övergång från bonddräng till soldat/officer.
 
Hälsn. Ingvar Dahl

2004-01-08, 18:55
Svar #18

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Hej Ingvar
Tack för ditt svar, det är alltid trevligt att kunna säkerställa eventuella tveksamheter.
Hälsningar Christina Claeson

2004-12-27, 13:22
Svar #19

Utloggad Olov Johansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej på Er alla!
Söker alla kråka /or (birkarlssläkten) Sunderbyn/Gammelstad!
Tacksam för alla svar.
 
Mv.
Olov

2005-01-28, 16:12
Svar #20

Utloggad Hans F Ericsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2017-11-02, 15:30
    • Visa profil
Hallå där, Olov!
Det mest omfattande jag vet om den frejdade birkarlssläkten Kråka, är Olle Malmstens stencilerade bok med den något mångordiga titeln Komplettering till kyrkoherde Albert Nordbergs utredning Om den norrländska Birkarlssläkten Kråka omfattande år 1500-1992. Punkt, puh. Den finns att beställa från Lulebygdens Forskarförening, Stationsg 38, 951 34 Luleå, tel 0920-878 49. Pris 100 kr.  
   Krax och flax! Så lyder hälsningen oss kråkor emellan här i stockholmstrakten.
Hasse E i Solna

2005-05-19, 20:30
Svar #21

Utloggad Leif Boström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 486
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 07:43
  • Leif Boström
    • Visa profil
    • familjenbostrom.se/genealogi
I Lulebygdens forskarförenings medlemsblad nr 49, februari 2005, hävdar jag att den äldste kände medlemmen i den norrbottniska släkten Kråka är Anders Larsson, nämnd 1539-1560 i Sunderbyn, Luleå lfs. Hans son Nils Andersson, nämnd 1562-1613 i Sunderbyn, var den förste som kallade sig Kråka i den släkten.
Leif A Boström, Täby - familjenbostrom.se/genealogi

2005-05-20, 09:23
Svar #22

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
I Mosjö i Örebro län gifte sig en Maria Sophia Kråka 1742 med Daniel Boman. Jag har inte hitta hennes födelsenotis men hon skulle kunna vara släkting/dotter? till den löjtnant Olof Kråka som uppges vara rusthållare för rusthåll nr 28 i Örebro Kompani, Wittwång år 1716-1741 (eller längre) Jag är intresserad av fler uppgifter om denna släkt.
 
MvH
/ Ingela

2005-06-13, 11:30
Svar #23

Ingvar Dahl

Hej Ingela!
 
Vet inte om du har kollat i detta Anbytarforum under Bauman (Boman?)? Där finns några ytterligare uppgifter om dina personer. Har du mer uppgifter om rusthållare Olof Kråka, så är jag intresserad!
 
mvh
Ingvar

2005-06-14, 11:35
Svar #24

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
Jag hade inte kollat under Bauman, tack för det.
 
Olof Kråka anges i GM rullorna vara måg till Insp. Johan Boman som sannolikt är densamme som var gift med Ingrid Berger och innehavare av hemman i Mosjö.
Tyvärr har jag inte fler uppgifter om Olof Kråka. Han finns inte med i Mosjö kyrkoböcker. De är väldigt skadade och flera år av dödboken saknas. Jag har sökt familjen i St. Mellösa men de böckerna är INTE lätta att tyda så för ögonblicket ligger sökandet efter Kråkorna nere.
 
Hitar du själv något mer är jag intresserad av bägge familjerna

2005-09-24, 17:22
Svar #25

Barbro Söderman (Bsm)

Jag undrar om någon hittat Ingeborg Kråkas födelse (hon har efterlysts tidigare även under Lund)
Hon var dotter till Sven Kråka i Lund, född 1624 och död 1724-12-21 (Lunds dödbok 1703-1750) och Anna Larsdotter Almgren. Ingeborg Kråka dog i juni 1738 i Borås (Borås C1:4) I död och begravningsboken står att hon var 66 år. Enligt en obekräftad uppgift jag har skulle hon vara född i Lund 1672-12-15. Men där hittar jag henne inte. Inte heller 1671 som det med tanke på uppgifterna i dödboken skulle kunna vara.  
Är det någon som har hittat henne?  Fadern bodde och verkade i Lund så hon borde vara född där.

2005-09-25, 13:37
Svar #26

Maritha Berglund

Raymond Andersson?s släktsida säger så här:
rådman stadsnotarie Sven Eliasson
Yrke:   Postmästare  
Far:   postmästare Rådman Elias Windrufva (- 1685)  
Mor:   Ingeborg Hufuedsdotter (- 1682)  
   
Född:   1665  
Döpt:   1665-01-29  
Död:   1722  
Begravd:   1722-04-04  
 
 
Familj med Ingeborg Kråka (1672 - 1738)  
Vigsel:   1692 Lund  
 
Hoppas det är rätt Ingeborg. Mvh Maritha

2005-09-25, 16:01
Svar #27

Barbro Söderman (Bsm)

HEj Maritha!
Jo det är rätt Ingeborg men mitt problem är att få födelseuppgifterna verifierade i födelseboken i Lund. Jag hittar henne inte där. 1672-12-15 som jag fått uppgift om, finns en person född men jag kan inte tyda texten riktigt och kan inte få det att stämma med Ingeborg. Visserligen är 1600-talet ibland väldigt svårläst, men jag hittar inte något barn till Sven KRåka det året.

2006-02-08, 10:57
Svar #28

Per Stifjeld

Jeg søker opplysninger om anene til Anders Mårtensson Kråka, død ca 1718, og hans hustru Elsa Samuelsdotter, født omkring 1671.
 
Per Stifjeld, Mo i Rana, Norge

2006-03-06, 08:41
Svar #29

Utloggad Tommy Jonestrand

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 09:32
    • Visa profil
Hej.
 
Jag har en Hallänsk Kråk gren.... någon som vet mer?
Såg att Christina Claeson  gjorde ett inlägg söndag den 06 april 2003 kl. 08.19.
Kanske är samma gren?
 
Sven Kråka. Född mellan 1600 och 1625. Född troligtvis i  
Ränneslöv Halland
Gift med NN.  
 
Barn:  
Måns Svensson Kråka. Nämndeman.Född 1648. Död 81 år. 1729-01-16 i Ränneslöv (N).  
Nils Svensson Kråka. Åbo Värestorp. Född omkring 1650. Död 1724-01-01 i Värestorp,  
Ränneslöv (N). Begravd 1724-01-01 (SE).  
 
Ha de?.
 
Mvh Tommy

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna