ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Krumhorn  (läst 763 gånger)

2003-11-24, 21:48
läst 763 gånger

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
På 1780-talet har jag har hittat en kvinna som kallas för jungfru Krumhorn på Oltorps eller Beata Christinae Alunbruk i Dimbo (R).  
Jag är intresserad av upplysningar om denna släkt.

2003-11-25, 08:08
Svar #1

Göran Johansson

Jan, under nedanstående rubrik finns vissa upplysningar. Jag är också intresserad av tips om familjerna Krumhorn och Moberg, sannolikt från Finland.  
 
Länder: Finland: Efterlysningar: Släkten Krumhorn i Finland

2003-11-25, 22:41
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Göran,
 
Jag hittade henne som fadder för ett barn till en bruksarbetare, som föddes på bruket och jag blev intresserad av vem hon var. Nu har jag fått god infornmation, tack för det.

2004-08-27, 21:43
Svar #3

Axel Bergenfelt

Jan/Göran
Jag har en del info om släkten Krumhorn i Finland (från 1620 och framåt) och på Dimbo bruk eftersom min mormors farmors mormor var född Krumhorn och de då alltså är släkt också till mig även om det är lite avlägset. Eftersom er korrespondens nästan är ett år gammal och jag inte har observerat den tidigare, så nämner jag bara detta faktum i stället för att plita ner allt jag vet i fallet - men skulle det fortfarande vara av intresse så meddela mig så skall jag lämna de upplysningar jag har.
Mvh
Axel Bergenfelt

2004-08-30, 10:25
Svar #4

Göran Johansson

Axel
Visst vore det intressant att få ta del av de upplysningar du har.
Mvh
Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna