ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kollstedt  (läst 646 gånger)

2004-09-25, 17:31
läst 646 gånger

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej!
Jag hjälpte en person som vill veta efter hans anfader, dragonen Matts Kollstedt var född 1800 i Almunge och var gift med andra hustru Johanna Persdotter var född i Knutby.....Men Matts har varit sockenskomarkaren efter år 1825 bli han dragonen i Kohlsta (Kolsta). Matts Kollstedt var gift två gånger.
Om de vet mer om honom???
vänliga hälsningar
Anders

2004-11-22, 09:44
Svar #1

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej....
Jag har hittat Matts var född men oäkta son.
Förra han hade namnet Almqvist när han var skomarkaren i Knutby, då han har blivit dragon och tagit namnet: Kohlstedt (Kollstedt) i dragontorpet Kohlsta. Jag har kollat klart....
vänlig hälsningar
Anders Höijer

2007-02-27, 15:50
Svar #2

Mats Kollstedt

Hej!
 
Intressant läsning! Är denna Mats roten till namnet Kollstedt eller finns det fler grenar?
 
Hälsningar
 
Mats Kollstedt

2007-02-27, 19:42
Svar #3

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej Mats!
Det är någon grenar från honom men få. Jag kollar en del av Matts Kollstedts ättlingar.
Matts Kollstedt kom från Almunge (Uppland).
 
Hälsningar
Anders Höijer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna