ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Klockare  (läst 575 gånger)

2006-10-09, 10:43
läst 575 gånger

Lars Larsson

Hej.
Är de någon som forskar eller har forskat på släkten Klockare från Falunstrakten.
 
Jag har en med det efternamet gift med en
Ragnhild Kristina Johansson f.1903 i Torsåker.
Hon är avliden. Jag vill veta så mycket som möjligt
om denne Klockare.
Jag har tillstånd att lägga ut namnet.
 
Mvh//Lars

2013-03-28, 00:27
Svar #1

Utloggad Britt Gunvor Elise Svensson Stjärnström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-03-28, 00:27
    • Visa profil
Jag forskar just nu i släkten Klockare i Rättvik. Min svägerska även hon med anor i Mora trakten, hittade ett kuvert där det stod min avlidne brors namn på. Öppnade kuvertet och hittade två antavlor men det plingade ine till i huvudet på henne. Jag har nu dessa antavlor hos mig men inte heller jag känner igen någon på dom här antavlorna. Klockar Carl Olsson f.181105-28 gift 1840 d.1868. Någon har skrivit lite svagt under min far fars far. Vem är denna någon eller är det någon som forskar på utby i Rättvik.DEt finns även några fler namn t ex Örjas som jag själv har som ana,Werkmäster,Snickar,Lycke? Hör gärna av er.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna