ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kjeller  (läst 642 gånger)

2004-02-05, 21:49
läst 642 gånger

Ingri Marie Yvonne Olofsson

Hej
En vän till vår familj vet inget om sin farfar eftersom hans far lämnades bort som fosterbarn.
Känner någon till släkten Kjeller, Sundsvall med omnejd ev. Erik....
       
MVH Yvonne

2004-06-22, 17:27
Svar #1

Sofia Henriksson

Det kan inte vara Kjellin? Jag försöker forska i min sambos släkt.Han heter Kjellin i efternamn. Jag har inte hittat något som verka stämma ännu. Min sambos far är från Skellefteå.

2004-06-30, 09:51
Svar #2

Ingri Marie Yvonne Olofsson

Hej Sofia.
Nej, tyvärr stavas hans namn Kjeller.....
Tack ändå.
MVH Yvonne

2004-06-30, 17:05
Svar #3

Utloggad Gunnell Forsén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2015-11-07, 15:02
    • Visa profil
Hej Yvonne!
Från Skorped i Ångermanland kommer en släkt som heter Kjeller. Har du något att gå på ang din fråga?

2004-06-30, 22:18
Svar #4

Ingri Marie Yvonne Olofsson

Hej Gunnell.
Inte mycket mer än att farfadern skulle hetat Erik. Vännen till oss är i 35-årsåldern och hans far kanske var 25-30 år när han föddes, farfadern kanske detsamma. Då bör vi hamna runt 1904-1914. Om man i stora slängar utgår från 1900-1920, borde denna Erik vara född ungefär då.
Det i stort sett det jag kan erbjuda......
MVH Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna