ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kindmark / Kinmark  (läst 1586 gånger)

2001-07-18, 11:56
läst 1586 gånger

Utloggad Lars Wingemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2009-01-24, 18:20
    • Visa profil
    • www.wingemark.com/
Jag söker uppgifter om personer med namnet
Kindmark/Kinmark oavsett tid och plats
Mvh Lars Wingemark

2001-07-18, 17:25
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Lars,
Gjorde en sökning i DISBYTs databas
Kindmark 201 st och Kinmark 38 st.
mvh
Lena

2001-07-18, 19:36
Svar #2

Utloggad Lars Wingemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2009-01-24, 18:20
    • Visa profil
    • www.wingemark.com/
Hej Lena
det är nog mina  Kindmark/kinmark som du såg
i DIDBYT, tack ändå
Lars

2001-10-08, 00:04
Svar #3

Christina Bergstrand

Hej Lars
Såg att du söker Kindmark. Min mans morfar hette Kindmark och kom från Karl Johans församling i Göteborg.  
mvh
Christina

2001-11-04, 14:29
Svar #4

Haidi Johansson

Hej Lars!
 
Jag söker också information om Kinmark/Kindmark. Jag har spårat min gren från Gotland till Locknevi i Kalmar län. Mina kinmark/Kindmark har varit uppbördsmän/inspektorer. Just nu söker jag information om en Petter Kindmark, uppbördsman, avliden 1743-11-06 i Målen Locknevi, och dennes hustru madame Catharina Björk, avliden 1774-12-04 i Målen Locknevi. Kan detta vara en gemensam beröringspunkt?
 
Jag har sökt släkten i olika källor; bla har jag skrivit ut personlistan från DISBYT(som verkar vara dina Kinmark/Kindmark), letat inom Rötter, husförhörslängder/födelse-,död- och vigselböcker, PLF i Oskarshamn, genealogisk litteratur (främst Oskar Rosmans tabeller över gotländska släkter av Holger Rosman. Så vitt jag kan se så finns Kinmark/Kindmark spridda över delar av Sverige- m in fråga är: Härstammar alla från samma släkt? Och kommer de i så fall ursprungligen från Småland?
 
Mvh Haidi

2001-11-09, 19:15
Svar #5

Utloggad Lars Wingemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2009-01-24, 18:20
    • Visa profil
    • www.wingemark.com/
Hej Haidi
Petter Kindmark född 1697 i Blackstad (H)död 1743-11-06 i Målen, Locknevi (H)
gift med Catharina Björkvald född 1700 Målen, Locknevi (H)död 1774-12-04 Målen, Locknevi (H)
dom hade 7 barn. Några av barna flytande till Gotland. Om du vill ha mina uppgifter om släkten
Kindmark/Kinmark  111 personer är det kanske bättre att jag skickar det till dig privat.
min e-post  är wingemark@telia.com

2001-11-14, 20:15
Svar #6

Haidi Johansson

Hej Lars!
 
Tack för ditt erbjudande. Jag hör av mig till din mail-adress, så får vi se om jag kan tillföra något nytt!
 
Mvh Haidi

2002-12-26, 14:53
Svar #7

Anna Kindmark

Hejsan !  
Jag heter Anna Kindmark Larsson(född 1968)och kommer från Malmköping i Södermanland. Min pappa heter Lennart Kindmark (född 1941) och kommer från Hälleforsnäs. Jag har en syster Maria(född 1978)
och har haft en bror Tomas (dog 1979).
Pappa har en bror som heter Roland och deras far hette Åke Kindmark (dog 1969).
Finns det någon släktforskning gjord så är jag mycket intresserad att få veta.
Tillhör alla Kindmark samma släkte eller finns det flera släkter?

2002-12-26, 15:01
Svar #8

Anna Kindmark

Min email är anna_l@rsson.com om någon vill höra av sig till mig.

2002-12-26, 20:04
Svar #9

Utloggad Lars Wingemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2009-01-24, 18:20
    • Visa profil
    • www.wingemark.com/
Hej Anna
Jag hör av mig till din mail-adress

2012-10-19, 20:18
Svar #10

Utloggad Jonas Lindberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 88
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 22:08
    • Visa profil
Teologie professor, pastorn och före detta rektorn i Uppsala Eric Kinmark dör 1794 i Hagby. Han var gift med Catharina Magdalena Walleria vars anor är välkända men är det någon som kan hjälpa mig med att finna Erics härstamning?
 
Eric ska ha fötts 1717 men okänt var.
 
Den info jag har kring Eric är:
 
 Kinmark (Erik) Th. D. & Prof. Blef som Student improbcrad i Prästexamen i Skara, och föresatte sig i harmen att resa tillbaka till Upsala och sträfva sig fram till Theol. Professor. Det lyckades honom i tidsens fullbordan, och sedan han kommit i mag skap hos den ansedde Doct. Nils Wallerius. Han var af ett ganska trögt ingenium och lika trögt umgängs-sätt, men redelig man och utan Härd. Lefde af nog tarfvelig spis, och hade osnyggt i sin låga boning. Gick alltid op i sina leetioner med långkappa och halfhandskar. Sina barn gaf han ingen upfoslran. Söncrne blefvo Soldater, en dotter gift med en dräng, den andra med en dålig Präst. ~` d. 28 Febr. 1794, 77 år gl. Han var då Acad. Rector, och Landshöfd. Schröderheim anstälde efter honom en pompös begrafning.
 
Uppskattar all hjälp med att kartlägga Erics anor.  
 
/Mvh Jonas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna