ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Höglind  (läst 932 gånger)

2000-01-18, 09:33
läst 932 gånger

Jon Höglind

Hej
Jag undrar om det är någon som vet något om släkten Höglind.
Vad jag vet så kommer min släkt från norra bohuslän.
Min farfar Georg Höglind född 1904 Svarteborg (Dingle) hans far hette Abel Höglind.

2000-01-18, 14:35
Svar #1

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Lustigt att det finns en släkt som heter Höglind! Vårt (min mor och styvfars) landställe är ett gammalt soldattorp som heter just Höglind, i Floda församling mellan Flen och Katrineholm.

2000-01-19, 01:20
Svar #2

Daniel Larsson

Hej!
 
Den erfarenhet jag har av släkten Höglind är kanske inte så mycket att komma med, men vad jag vet finns det ju en släkt Höglind i Småland (Jönköpings län), som eventuellt har sitt ursprung från byn Högarp i Stenberga sn. Vad jag känner till finns det även Höglindare som är födda i Alseda sn.
 
/Daniel

2000-01-22, 16:53
Svar #3

Utloggad Kerstin Jungebro

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2014-12-29, 11:33
    • Visa profil
hej Jon
 
Carl Georg född 1904-04-23 i Svarteborg
 
far=Abel Nilsson Höglind f 1874-03-01
 
mor=Augusta Elida Augustdotter f 1875-05-24
 
det finns flera familjer Höglind i Lysekil. Hör av dig till min e-post

2003-01-26, 16:10
Svar #4

Ulf Johansson

Hej.
Den Höglindssläkt som Daniel Larsson här ovan nämner har jag just börjat forska om, det daniel skriver om Alseda stämmer bla är min mor Ulla-britte Höglind född där.
Om någon har information om Höglindssläkten i Jönköpings län är jag tacksam för all info jag kan få.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna