ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gåse  (läst 861 gånger)

2000-08-18, 18:57
läst 861 gånger

Åke Lindström

En anfader till mig är prästen Mathias Unander, f1671 i Ununge (AB) och död 1745 i Vätö (AB). Hans hustru uppges heta N H Gåse, det är allt jag vet om henne... Är det någon som kan hjälpa mig komma vidare?
/ÅkeLm

2004-02-25, 19:23
Svar #1

Utloggad Bo Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 455
  • Senast inloggad: 2023-12-07, 10:46
    • Visa profil
Mattias Unanders hustru hette Kristina Gåse. Hn gifte sig med Mattias i Länna 1702 04 09. Hon dog efter att sin tredje son och begravdes 1713 07 02 i Länna. Fadern var kyrkoherden i Länna Nils Gåse och modern Kristina Fast.
 
Uppgiften om att hon skulle heta N H Gåse har jag också sett och det har vilselett mig länge. Faktum är att jag bland mina över 3 000 kvinnor mina datafiler inte har någon kvinna från den tiden vars förnamn börjar med bokstaven N.
 
Bo Lindberg

2005-08-25, 22:15
Svar #2

Peter Kristensson

Känner någon till polisnotarien Johan Gåse i Norrköping?  
 
Kvarteret Gåsetäppan i stadsdelen Klingsberg namngavs 1937 ”efter ett här beläget markområde, på sin tid tillhörigt polisnotarien Johan Gåse”.
 
Peter Kristensson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna