ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Grönborg  (läst 1179 gånger)

2002-07-01, 16:38
läst 1179 gånger

Isabell Grönborg

Hejsan! Är det någon som vet var eftenamnet Grönborg kommer ifrån och hur det kom till? Skulle bli överlycklig för svar./Isabell

2002-12-28, 21:54
Svar #1

Bodiel Darnemo

hej Isabell !
jag heter Bodiel darnemo och bor i Luleå. Såg i Rötter att du funderade var det finns Grönborg.
Min farmor som föddes i slutet av 1890-talet hette Grönborg,hon kom ifrån koskullskulle utan för Malmberget .pappan hette Nicanon å hadde många barn .han var gift vad jag vet 2 ggr.Stor del av släkten bor kvar där uppe. Min farmor växte därimot upp i en liten by utanför skellefteå som heter Petiknäs.
det finns en kvinna som heter Marianne Struts i Sunderbyn som känner till en del om släkten .
vad jag vet är alla från samma stam fader.
M:V:H  
bodiel Darnemo  i Luleå

2007-02-19, 13:13
Svar #2

Laila Backman

HejIsabell!
 
Jag heter Laila Backman och bor i Sorsele kommun.
Min mamma hette Grönborg. Jag har släktforskat lite för jag blev själv lite nyfiken var i från namnet Geönborg kommer ifrån. Grönborg är ett soldatnamn som är taget någon gång i början på 1700-talet.  
Om du vill veta mera kan du maila mig.
laila.backman@sorsele.se

2009-01-08, 16:33
Svar #3

Lena Eriksson

Är det någon som känner till något om Frans Gideon Grönborg född 6/2 1894 i Norsjö? Son till Nikanor Grönborg och Maria Elisabeth Karlsdotter i Norsjö. Gift med en Anna Viktoria Vikström född samma år, okänt var. Paret bodde en tid i Porjus.
 
Vem var Anna Viktoria?

2009-01-08, 19:56
Svar #4

Utloggad Annalena Lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Hej Lena!
 
Grönborg, Frans Gideon
f. 6/2 1894
Boliden
Död 20/8 1946
Begravd 1/9 1946
Skellefteå landsförs. södra kyrkogård
Från CD Begravda i Sverige
Inga fler i denna graven
 
Mvh Annalena

2009-01-09, 12:24
Svar #5

Utloggad André Hedman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 308
  • Senast inloggad: 2015-02-06, 12:22
    • Visa profil
Hej Lena!
Har Du en e-postadress så skicka över den till mig.
Jag kan hjälpa Dig med mera. Jag har ett avlägset släktband med Frans Gideon.
André

2009-01-12, 12:27
Svar #6

Lena Eriksson

André, jag har mailat dig ang Grönborg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna