ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gisslen  (läst 901 gånger)

2009-10-28, 10:27
läst 901 gånger

Utloggad Bengt Dahlbeck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1545
  • Senast inloggad: 2020-10-14, 09:19
    • Visa profil
Hej  
Jag söker förfäder till Elisabet Kristina Lisa Stina Gisslen född 22 jan 1828 i Stugun Jämtlands län död 15 juli 1904 tacksam för all spår
Bengt Dahlbeck

2011-03-15, 08:06
Svar #1

Utloggad Ulrika Hännestrand

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 328
  • Senast inloggad: 2013-09-06, 19:47
    • Visa profil
Kolla på Gulliksläktens hemsida: http://gullikforskning.snabber.se/familytree.asp
Har du mer information om ättlingarna till henne, är jag intresserad, eftersom både du och jag då är ättling till Gullik Persson, f. 1645 (jfr. Boken om Gulliksläkten från Hällesjö).
Hälsn. Ulrika

2011-07-09, 11:00
Svar #2

Utloggad Per Olov Qvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2021-12-12, 16:00
    • Visa profil
hej på er båda
 
elisabet kristina gisslén var syster till min morfarsfar nils petter gisslén. de ingår inte bara i gulliksläkten utan även i nordinsläkten från ragunda som jag håller på att utforska, dvs ättlingarna till länsmannen måns carlsson nordin (1662-1744) i ragunda. jag har detta material i form av  word-dokument som jag kan maila över till den som är intresserad. del 1 är de sju första släktleden. sedan har jag fortsättningen i form av smärre separata delar, däribland då ättlingarna till bl a elisabet kristina gisslén. jag kan också tillhandahålla ett smärre släktträd bakåt för nils petter och hans syskon.
 
po qvist, uppsala

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna