ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Galgök  (läst 944 gånger)

2004-08-10, 22:03
läst 944 gånger

Lars Eriksson

Jag har hittat en individ med detta efternamn i min hembygds kyrkböcker och jag tycker bara att namnet i sig självt är så märkligt och trevligt, så jag undrar om någon känner till det (eller andra personer i denna släkt).

2004-08-10, 22:41
Svar #1

Utloggad Berit Tjernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2255
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 13:36
    • Visa profil
Lars,
Galagök, en by i Dals socken, Ångermanland.
 
I båtsmansdatabasen, www.gstromberg.nu  
Dal socken, Rote 086 Galgök  
Finns ca 10 st båtmän Galgök
 
Mvh / Berit

2004-08-10, 23:46
Svar #2

Lars Eriksson

Hej Berit
Tack för det! Det fanns alltså fler Galgökar än jag trodde och dessutom på nära håll. Min gök hittade jag i Multrå (varifrån jag kommer). Har åkt genom Dal många gångar men visste inte att det fanns en by där som hette så här. Alltid lär man sig något nytt.
Mvh
Lars

2004-08-11, 09:04
Svar #3

Utloggad Berit Tjernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2255
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 13:36
    • Visa profil
Lars,
Gå in på den här sidan, http://www.kramforsbygder.com/kyrkdal/index.asp
 
Där finns en sida om Kyrkdal, till vänster finns en meny, klicka Vår bygd, Byar, därefter finns till höger alla byar uppräknade, klicka på Galagök och på den sidan har inte kommit in någon information än, men nere till vänster klicka Titta på kartan och vips så har du en kartbild med en Styvmorsviol över byn
 
Mvh / Berit (Kramfors)  
 
Huvudsidan www.kramforsbygder.com har mycket annat smått och gott att titta på

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna