ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gahnström  (läst 717 gånger)

2008-08-16, 13:07
läst 717 gånger

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Deaths ... In the City and County Hospital. December 22, 1900, John Gahnstrom, a native of Sweden, aged 62 years.
 
[The San Francisco Call 1900-12-23]
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-08-17, 01:30
Svar #1

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Tack C-G för att du publicerar dessa fakta om avlidna emigranter från Sverige!
Gahnström tycks mest finnas på Gotland - har kollat med Sveriges befolkning 1890 och 1900. Någon finns också i Uppland.  
Ovan finns en efterlysning om Anna Katarina Gahnström - kanske en släkting till John??
Hälsningar
Margaretha

2008-11-05, 20:07
Svar #2

Utloggad Svein Gunnar Gahnstrøm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2008-11-05, 20:07
    • Visa profil
Hei
Nå vet jeg ikke om jeg er kommet på rette plass, men prøver alikevell.
Mitt navn er Svein Gunnar Gahnstrøm, og min farfar var født på Gotland på slutten av det 18 århundre.
Han ble født utenfor ekteskap, så jeg vet ikke om det var moren eller faren hans som hette Gahnstrøm.
Senere mens Sven, som min farfar hette,var liten gutt giftet hans mor seg med en tysk musiker og flyttet til Tyskland.Som  ungdom skal han ha utdannet seg til korvmaker og vandret oppover i Danmark Sverige og havnet da opp i Stavanger på den norske vestkyst.
Dette er i grove trekk det jeg vet om ham, men jeg er veldig intresert i å finne mer ut om ham og min slekt på Gotland.
Jeg har vært inne på telefonkatalogen over Gotland og Sverige fastland, og det er en del som bærer navnet GAHNSTRØM.
Vi er blitt en del etterhvert her i Norge og.
Finnes det flere Gahnstrøm slekter, eller er det bare denne ene som jeg stammer fra.
Det ville vært spennende om det fantes noen som kunne gi meg noen tips om hvor jeg skal begynne å lete.
Min mailadresse  er:sgg@munck-cranes.no

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna