ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fuglås  (läst 506 gånger)

2002-11-23, 16:55
läst 506 gånger

Utloggad Eva Blüchert

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2015-11-12, 06:31
    • Visa profil
Hej!
Jag har på ett gravbrev hittat en förmodad släkting som heter Märta Fuglås.
Önskar komma i kontakt med någon som vet  
något om den släkten.
 
Med vänlig hälsning
Eva Blüchert

2002-11-24, 08:19
Svar #1

Gunnar Ståhl (Gunnars)

Om släkten vet jag inget, men Du kanske har mera data, för det låter som om Fuglås kan ha något samband med socknen Fågelås i Västergötland (söder om Hjo). En gammal stavning (av flera olika) av ortsnamnet är Fughlås. - Om Du vet eller tror att sambandet finns - kan Du ju som alternativ skriva under rubriken Fågelås under socknar i Västergötland och kanske nå flera som har kunskap eller id?er.

2002-11-24, 08:28
Svar #2

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej! När i tiden tror du att det rör sig om? Ovanliga namn förekommer ju både i nutid och dåtid. En släkt med det namnet nu behöver ju inte ha samband med en släkt med det namnet på 1800-talet t.ex.
 
Det finns enligt SCB:s namnstatistik ingen eller högst fyra personer med det efternamnet i Sverige idag. Det finns ingen med det efternamnet på Sveriges Dödbok 1950-1999. Detta innebär troligen att de som finns på cd:n Sveriges befolkning 1970 med det namnet lever idag (alternativt har avlidit under 2000-2002). Sök därför i telefonkatalogen om det rör 1900-talet/2000-talet.
 
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg

2002-11-24, 19:11
Svar #3

Utloggad Eva Blüchert

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2015-11-12, 06:31
    • Visa profil
Hej!
Tack för alla uppslag.
Jag får jobba vidare med de nu och se vad jag finner.
 
Hälsningar
Eva Blüchert

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna