ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Forsén (Finland)  (läst 1035 gånger)

2005-01-06, 11:09
läst 1035 gånger

Carin Forsén

Jag söker släktingar till min morfar Johan Ludvig Forsén född 17-12-1919 i Pedersöre Finland Hustru Elsa Maria Pitkänen född 10-7-1917 Dotter till Edla Maria Snell och Anders Alfred Backa. Johan och Elsa Maria fick barnen :Henrik Pitkänen, Nina Pitkänen, Else-Britt Forsén, Leif Forsén,Boris Pitkänen och Kalle Pitkänen

2005-02-28, 22:54
Svar #1

Harriet Lundqvist

Hej Carina!
Jag kände en man som hette Gustav Valdemar Forsen född 4.11 1904 i Pedersöre Kållby i Finland. Död 14.8 1986 i Sibbo Nylands län.
 
Han var gift med min faster och de hade fem barn som är mina kusiner. Endast en av dem finns kvar i livet. Han hade också en syster här i Sverige som hette Vivi Perätalo som gift, samt en bror som hette Johannes.
 
Jag undrar nu. Kan han möjligen vara en släkting till din morfar....??
 
MVH
Harriet Lundqvist

2005-05-19, 08:32
Svar #2

Carin Forsén

Ja!! det måste vara min morfars bror!
Jag har uppskrivet : Gustav Valdemar f.3?-11-1904 i Pedersöre, flyttade ogift 9-3-1931 till Sibbo.
Systern Vivi Emilia f 25-9-1901 har jag också upplysningar om
Ingmar Johannes f 11-6-1930 finns son son till Vivi Emilia.
Jag har lite info om föräldrarna till Vivi Emilia och GV.
Har du mer information skulle jag bli överlycklig
 
 
MVH/ Carin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna