ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Follin  (läst 1391 gånger)

2002-10-05, 09:51
läst 1391 gånger

Olof Almkvist

Vem var anders Follin i follinge i östergötland gifte sig med Katarina Månsdr. Schenbeck 2/11-1693 i Allhelgåna kan någon hjälpa mig om vem deras anfädrar är  
 
Mvh
Olof Almkvist

2002-10-05, 20:26
Svar #1

Utloggad Barbro Peterson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 839
  • Senast inloggad: 2022-03-29, 14:14
    • Visa profil
Hej Olof!
I Appelgrens länsmans-och fogdesamling som finns i Vadstena landsarkiv står under Slottsfogdar i Vadstena :
Anders Follijn död 1722 begravd 30/12 i Bjälbo son till Per Nilsson bonde i Follinge Allhelgona.
Mvh  Barbro

2002-10-15, 13:46
Svar #2

Olof Almkvist

hej barbro  
 
Tack för medelande.  Det är en av mina anfädrar  som jag försöker komma bakåt i tiden. Det verkar vara svårt att komma nån vart med så pass minnimala uppgifter som i detta.
 
mvh från  
Olof A.

2005-11-02, 16:43
Svar #3

Gösta Lindgren

Hej Olof Almkvist o Barbro Petterson!
Undertecknads mamma hette Follin som flicka och jag har en del uppgifter om Follinska släkten från Follinge by
kontakta mig gärna
hälsningar Gösta

2005-11-03, 16:34
Svar #4

Utloggad Barbro Peterson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 839
  • Senast inloggad: 2022-03-29, 14:14
    • Visa profil
Hej Gösta!
Jag har försökt att skick mail till dig, men får dem i retur.
Jag är intresserad av att få del i släkten Follins äldsta anor, trots att jag inte är en ättling. Jag rör mig i dessa trakter med min forskning och har många gånger stött på släkten Follin.
 
MVH  Barbro

2010-08-03, 10:42
Svar #5

Utloggad Lars-Göran Nipe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 686
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 19:31
    • Visa profil
Hej!
 
Söker efter upplysningar kring följande familjen Follin. Finns det någon som känner till varifrån de kommer?
 
Beata Magdalena Follin gm Olof Rönning. 1765 var Olof Frälsebefallningsman på Grönlund senare Volontär på Kolstorp i Hogestad.
 
Beata Magdalena har en bror som heter Erik Magnus Follin på Grönlund.  
Deras moder är antecknad som Änkepastorskan Follin
DE hade följande (kända) barn:
 
Anders Olof f 1760, Jonas f 61, Niklas f 63, Greta Maria f 65, Fredrik f 67, Elias f 69, Birgitta Elisabeth f 72-09-20, Anna Caisa f 75
 
Bland barnens dopvittnen nämns följande efternman: Dandanell, Blommensköld och Atterbom.
 
Jag har gått igenom ett par bouppteckningar på Follin i Göstrings Härad men inte hittat något som passar.
 
Lars-Göran
Malmö

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna