ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fleur  (läst 1100 gånger)

2002-06-13, 01:39
läst 1100 gånger

karin

jag söker information om min släkt Fleur.
min mormor heter sonja fleur och hennes mamma lydia fleur och pappa viktor fleur de kommer från Anneberg min mormors farmor hette Augusta och farfar hetter anders.
jag vet att min släkt ursprungligen härstama från frankrike sen säger min mormor att min släkt ha adligt blod i  sig men jag vill veta mer tyvärr vet jag ej vilket år som Lydia och viktor föddes.
vore glad om någon kunne ge mig information om fleur släktet efter som jag nu själv har en son som kanske kommer fråga om detta.
hälsningar karin

2002-06-13, 22:09
Svar #1

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Karin!
 
Då jag antar att denna släkt kommer ifrån Småland vill jag ge dig tipset att kontakta Anders Fleur i Växjö som i DISBYT har en hel del bärare av namnet i Småland.  
För att få större chans till svar bör du försöka ange när och var personer är födda och var de varit bosatta.
 
Hälsningar Stig Geber

2002-08-05, 19:33
Svar #2

Utloggad Anders Samuelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-05-17, 09:07
    • Visa profil
    • slakt.tjoho.nu
jag söker också information om min anfader Fleur (La Fleur)vilken på tidiga 1800-talet i a f bodde i inre Småland. Är det samma släkt så kontakta gärna  mig, jag vet en del.
 
mvh
Anders Samuelsson
anders@tjoho.nu

2004-08-14, 00:12
Svar #3

karin

Hej är det någon som vet något om släkten Fleur i Småland?
Jag håller på att släktforska på min mormors sida och det jag vet är att  jag har haft släkt i Anneberg som hette Anders och Augusta Fleur
de hadde en dotter som hette Lydia Fleur och hon gifte sig med Viktor Fleur. De hadde flera barn en av dom är min mormor Sonja Fleur
det vore roligt att få veta om min släkt på mormor och morfars sida, Eftersom min mormor själv inte vet myckert om släkten och därför ej kan  tyvärr hjälpa mig i min  släkt forskning,
vore det bra om någon annan som  vet något kan medela mig.
hälsningar karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna