ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fack  (läst 1037 gånger)

2002-05-05, 19:32
läst 1037 gånger

Utloggad Inger Hall Samuelsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2008-07-28, 00:13
    • Visa profil
Hej!
Jag har en hypotes om att alla som i Sverige är födda Fack härstammar från en sadelmakare, Conrad Fredrik Fack f. 1796 27/12 i Köpenhamn, som flyttade till Sverige från Danmark under första hälften av 1800-talet. Nu undrar jag om någon med tillgång till CD:n över folkräkningen i Danmark 1801 för min räkning skulle vilja kolla om det går att hitta gossebarnets familj.

2002-05-05, 21:36
Svar #1

Essan Gradhman

Hej Inger!
Vad jag vet så finns folketellingen på den här adressen. I alla fall för ett par månader sedan då jag forskade en hel del på Danmark. Helt kostnadsfritt var det i alla fall då. Adressen är; http://ddd.sa.dk/kiplink1.htm
Mvh
Essan G

2002-05-06, 16:22
Svar #2

Lars Ekberg

Hej Inger.
Din Conrad findes ikke på FT 1801, men jeg fandt denne familie ! Er det noget der passer ?
 
FT 1801
Samtlige personer i husstanden  
 
K?benhavn, K?benhavn (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter, , Matr. 62, 298, FT 1801  
Der vises flg. felter:  
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , F?dested  
 
 
Cornelius Fack, 32, Gift, , Guldsm.Mester,  
Ingeborg Roland, 38, Gift, , g Corn. Fack,  
Jens Fack, 4, Ugift, , ,  
Birgitte Abelone Fack, 34, Ugift, , ,  
Nicolai Benzon, 25, Ugift, , Guldsm.Sv.,  
Christian Herrborg, 25, Ugift, , Guldsm.Sv.,  
Abraham Isach Nathan, 24, Ugift, , Guldsm.Dreng,  
Anne Barbara Grave, 20, Ugift, , Tj. Pige,  
 
Hälsningar
Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna