ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Djulang  (läst 540 gånger)

2015-02-25, 21:32
läst 540 gånger

Utloggad Heléne Lundwall

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2024-01-13, 13:41
    • Visa profil
Söker föräldrarna till skräddarmästare Eric Gustaf Carlsson Djulang f 26/5 1835. Kanske tog han sig namnet Djulang i samband med yrket. Han gifte sig 26/10 1862 i Storkyrka förs Stockholm med Charlotta Pettersson f 9/5 1835 Kärrbo Västmanland. Familjen bodde Köpmannagatan 4 som ligger inom Storkyrka/St Nicolai förs. De fick 5 barn varav 3 dog som mycket unga, Eric Gustaf dör själv ung redan 2/9 1873 (35)i lungsot. Men jag har inte lyckats hitta var han är född och vilka hans föräldrar var. De två överlevande barnen, två flickor åker till Amerika och gifter sig där med svenska män. Den ena dör i barnsäng och den andra blir min farmor mor och återvänder så småningom till Sverige med sin familj.
 
Så vitt jag har kunnat se är dessa de enda i Sverige med detta efternamnet Djulang.
 
Någon som har ett tips?
 
Med vänliga hälsningar
Heléne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna