ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: De Gomse / Gomsez  (läst 567 gånger)

2014-04-07, 00:32
läst 567 gånger

Utloggad Östen Händel

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1011
  • Senast inloggad: 2022-10-19, 01:31
    • Visa profil
Vill bara meddela att jag hittat en dotter till Tobias de Gomse (1641-1704).
Jag såg att de Gomse har behandlats tidigare under Westerblad, men jag startar en ny tråd här.
 
1714
d. 29 Januari afsomnade d 5 Febr begrofs i Kyrkan uti choret. Fru Elisabeth de Gomse. Ao. 1678. d 25 sept. föddes i Norköping. fad. Bruks Patron H Tobias de Gomse Mod. Fru Elisabeth Lambinon. 1705. d 23 Febr. ingik äktenskap med Bruks Patron på Iggesunds Bruk H Isac Breant. Födt 5. söner och 3. döttrar. Hon war af den Reformerte Religion. Fördt et dygdigt lefwene, giorde hwar man godt, och wille til frÿdsamheten
Njutånger C:1 u 119
 
mvh Östen

2014-06-22, 21:11
Svar #1

Utloggad Maria Menninga

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-11, 11:51
    • Visa profil
Hej!
Jag har inte forskat mycket på den dottern, min ana är den yngre systern Helena de Gomse. Vet du kanske mer om Elisabeths och Isacs barn och vad som blev av dem?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna