ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Corell  (läst 599 gånger)

1999-10-05, 14:47
läst 599 gånger

Kristina Nyblom

Finns det någon som har uppgifter runt denna släkt? Jag skulle bli mycket glad.

1999-10-05, 14:58
Svar #1

Kristina Nyblom

Ryttare Samuel Dönstafd (osäker på Stavningen) Holmesberg Vetlanda, Finns det någon som har råkat på honom eller kan jag få tipps om var jag kan finna honom.
Även Ryttare Blomdal Skarpetorpet Gårdveda Kalmar  är jag mycket intresserad av.
Ander Sparv soldat 84 Hässelid Virserum är även han spännande för mig.

1999-10-05, 15:19
Svar #2

Utloggad Fredrik Derefeldt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1028
  • Senast inloggad: 2023-09-25, 12:41
    • Visa profil
Kristina!
 
Lite info om släkten Corell kan du läsa under smedsläkter-Corell här i anbytarforum. Sedan underlättar det betydligt om du talar om vad det är för uppgifter och tidsperiod du eftersöker.
 
Mvh
Fredrik

2022-11-07, 15:38
Svar #3

Utloggad Christina Hofberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2024-04-10, 20:32
    • Visa profil
Finns andra som heter Corell. I Uppsala på 1600- 1700-talet finns släkt som inte är smeder utan förmodligen handlare/köpmän. De var också från Stockholm och döpta i Tyska kyrkan Sankta Gertrud. Marten Corell och sonen Natanael har jag lagt till i mitt släktträd.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna